This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Honda Civic TypeR EP3



 
#21

bilstein +1
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Reply



 
#22

si eu cand am luat coilovers am cautat vreo 3 luni. cel mai ok era groudcontrol din usa unde spui ce vrei si ei il ansambleaza. folosesc componente eibach si koni si tareaza telescoapele pt arcuri pana in 16k.

chinezariile si fake-urile made in japan le-am exclus din start in afara de BuddyClub RSD care are cel bun spring rate pt sasiul ep3.

am ales pana la urma KW (tot koni / eibach). sunt multumit, poate putin prea soft pt semislick-uri de 225 dar sunt noi ca-n prima zi dupa ce am sarit cu ele vibratoare si taiat curbe prin afara drumului, bolovani sleauri etc.
este service disponibil la 2 pasi, se pot tara telescoapele si sunt o gramada de combinatii de spring rate.

dupa 1 an am verificat geometria si era exact acolo. e compromisul ideal pt strada / track entry level in combinatia cu care vin de serie.

la fel si bilstein nu mai are nevoie de nici o prezentare.

o suspensie serioasa nu merita luat. mai bine luat un EP3 de curse gata.



Reply



 
#23

daca as lua bilstein as lua B16 si e mult prea scumpa. M-am documentat mult despre Meister si sunt cuvinte numai de lauda.Plus ca mai are un prieten de-al meu pe Coupe-ul rosu cu B16B Meister si e super calitativa si isi face foarte bine treaba.



Reply



 
#24

asa ziceam si eu pana am urcat cu bilstein, ohlins, kw, si am tras ceva concluzii au mult mai mult rebound decat tipicele coilover's care-s tari si tzopai de-ti sari plombele... aici sunt denumite bete de matura Icon_smile)



Reply



 
#25

Depinde si de duritatea arcurilor, pentru drumurile din Ro as opta si eu pentru ceva mai "moale".

Sent from my GT-I9000
Honda nu arde uleiul, il foloseste.



Reply



 
#26

ei bine meister are multe setari deduritate de la barca la 'rock solid' Icon_smile
deci nu cred ca ar fii o problema



Reply



 
#27

problema la coilovere nu sta in duritatea arcurilor ci in rebound-ul sec foarte scurt ... aproape inexistent si acolo se vede exact uzul amortizorului.
am aceiasi parere cu tomi +1 Icon_wink



Reply



 
#28

Pai reboundul este facut si de duritatea arcului care ajuta la decompresie, un arc mai moale face ca amortizorul sa revina mai incet la pozitia initiala.
Honda nu arde uleiul, il foloseste.



Reply



 
#29

si te balangani pe toate virajele. cel mai ok e un rebound cat mai usor de dozat.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Reply



 
#30

daca tot vrei sa dai banii pe o suspensie ok ia-ti un AST, am mers cu bilstein si mie nu mi-a placut are tangajul mult prea mare... cel mai bine ar fi sa strangi bani si sa iti iei ceva cu compensatoare asa macar ai un reglaj fin la tot ce faci si poti aduce masina intr-un punct de handling unde nu ai ajunge cu o suspensie normala + bani bagati in sasiu. tine minte nu e nevoie neaparat sa ai o suspensie scandura, ci e vorba sa gasesti balansul cel mai bun intre aderenta si duritate, pt ca odata cu o suspensie mai tare scade si aderenta, degeaba sta masina racheta pe curbe daca la iesire nu poti pune puterea jos, sau alta optiune f buna ar fi TEIN deoarece domnii sunt destui de draguti sa iti distribuie si alte arcuri daca doresti fata de cele cu care vin suspensiile lor atunci cand le cumperi... si nu uita nu conteaza atat de mult reboundul ci mai degraba compression ratiou-ul, pt ca degeaba ai un redound moale ca sa regastigi aderenta dupa un hop sau o creasta daca compresia e dura ca piatra si iti arunca botul peste tot, cel mai bine este sa ai o compresie mai moale decat decompresia asa castigi aderenta in toate ipostazele
multa bafta orice ai alege si multa bafta in continuare cu masina
Most sports require only one ball, motorsport requires two...



The following 2 users say Thank You to STI for this post:
  • VladTNS, yulasinio
Reply



 
#31

@STI : merci mult man.
Sunt perfect de acord cu ce explici.
Legat de marca pe care o sa merg sunt indecis.Am mers cu MEISTER si mi se pare mega ok.Sincer TEIN ar fi varianta care m-ar incanta dar sunt ceva mai scumpe ca MEISTERUL(care isi face treaba tot pe acolo).Ma gandesc bine si sper sa aleg ceea ce trebuie Icon_smile .



Reply



 
#32

e logic in ceea ce priceste compresia nu trebuie sa fie ţeava, noi vorbean de rebound in ideea ca pe compresie e ok iar unele combinatii stau prost la capitolul detenta.
o suspensie cu compensatoare intra in categoria profi, si sincer mie nu-mi vine in minte sa vorbesc despre asta decat in discutii pur teoretice, nu din alta doar toti suntem amatori nu? Icon_biggrin adica sa zicem ca ajunge la o sispensie mega profi, ok, si acum ce face, ia gume de competitie?
nu contest calitatea aici (nu are rost sa dezvoltam ca e de inteles) ci doar ma intreb daca chiar merita, masina fiind de uz stradal din cate inteleg.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Reply



 
#33

merita un set de koni 8610 si arcuri eibach (-30mm) ce le vinde ABP in UK.



Reply



 
#34

@STI : cu o compresie mai moale decat decompresie si aici ma refer strict la amortizor masina o sa aiba un comportament foarte ciudat la miscarea masei , intradevar o sa ai aderenta dar viteza de rulare o sa aiba de suferit. Poti ajuta aderenta din geometrie si compozitia anvelopei nu neaparat din suspensie. Prefer sa stea masina ca pe sine pe curbe si sa compensez cu niste anvelope si geometrie pentru aderenta.
Subiectul este destul de vast si pentru a gasi setupul personal trebuie jucat de la anvelope , bari antirului , geometrie , sasiu etc.
O suspensie cu reglaj de decompresie bun si arcuri progresive in tandem cu niste anvelope bune este ce trebuie din punctul meu de vedere.



Reply



 
#35

oricum "cum sta masina" e o chestie subiectiva, unii prefera ma ţapana, altii mai moale. reglajele se fac in f de prea multe elemente a. i. sa putem spune ca exista o formula castigatoare.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Reply



 
#36

Vali, imi pare rau dar din opinia mea formata si din ce am observat te contrazic, deoarece atunci cand ai o compresie putin mai moale, cand iesi tare dintr-o fizica iti descarca masa catre rotile din exterior, daca ai o compresie prea tare in acel moment roata numai poate absorbii acea masa si incepi sa pierzi aderenta, pe cand cu o compresie mai moale se poate absorbii acea masa drept urmare ai o viteza mai mare de iesit din curba, aceasta reglare combinata cu o liniarizare a trasei poate aduce o viteza foarte mare de iesire din viraje, degeaba ai 500 de cai daca nu poti sa te folosesti de toti la iesirea din viraj ca poti sa ai surprize sa numai prinzi pe un palier o masina de 250 de cai dar foloseste toata puterea. Primul factor si cel mai important intr-o setare competiva este reglarea suspensiei si a geometriei, gumele sunt detalii, eu am reusit sa bat cu gume de strada masini care mergeau pe semi slick sau slick dar nu aveau o setare corespunzatoare din punctul meu de vedere. Mai mult la un schimb de mase o compresie mai moale te ajuta la castigarea aderentei si ofera masinii un comportament mai docil si mult mai abordabil. Acum sa nu ma intelegi gresit nu doresc sa ma impun sau sa zic frate esti dobitoc nu stii despre ce vorbesti, ce am zis este strict opinia mea care mi-am formato de-a lungul timpului din observatii deci te rog sa nu ma intelegi gresit.
La sfarsitul zilei fiecare isi seteaza suspensia cum doreste si cum crede el, unora le place sa fie scandura altora le place sa fie flubber depidne de fiecare, dar din punctul meu de vedere daca vrei sa mergi competitiv si la timp trebuie gasit un compromis in setarea unei suspensii.
Mult noroc la toata lumea, la sfarsitul zilei fiecare poate sa aiba parerea sau opinia sa si sa fie gresita sau corecta eu doar doream sa imi exprim parerea mea in ideea ca poate ajuta la o alegere pentru OP, seara buna si noroc.
Most sports require only one ball, motorsport requires two...



Reply



 
#37

total de acord cu expunerea lui Tom .
mai sunt apoi si setarile diferite intre punti in cautarea unui comportament neutru, neutralizarea unui eventual comportament excesiv subvirator/supravirator.



Reply



 
#38

cu toate ca parerile expuse sunt demne de toata aprecierea, cred ca e bine sa vedem intai ce vrea omul de la masina, unde vrea sa "se dea" cu ea. eu personal, daca as face o masina de track as merge pe mana lui sti pentru ca are background-ul necesar, si eventual as adapta-o la stilul meu. daca nu, ne racim gura de pomana cu elemente racing profi.
spre ex crx-ul l-am luat pt fun cu uz stradal, prin urmare nu am optat pentru o suspensie reglabila (nu am gasit una cu reglaje pt gropi Icon_biggrin ) si am ales o varianta de compromis, care la o adica are si alte costuri in cazul unui pocinog.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Reply



 
#39

@ STI , exact asta am uitat sa precizez Biggthumpup . Setupul unei suspensiei este destul de complex , dar pana la urma este unul subiectiv si difera de la persoana la persoana , de la masina la masina. Ma repet totul conteaza la masina de la suspensie , geometrie pana la anvelope , dar cel mai importat este cel de la volan si cum stie sa inteleaga dezavantajele masinii si sa se exploateze avantajele ei la maximum.
Eu unul prefer un comportament neutru al masinii , alti prefer un comportament supravirator. Sunt abordari diferite , cu + si - de ambele parti , totul este sa cunosti acele minusuri si sa exploatezi plusurile iar asta sta in sarcina celui ce invarte covrigul.
Sunt destule exemple in motorsport de soferi cu adevarat magnifici care bat alti soferi cu masini mult mai bune si mai bine cotate , cu setari "perfecte" ale masinilor dar care nu stiu sa le exploateze .



Reply



 
#40

in cazul mersului la extrem conteaza cum se simte fiecare cel mai increzator. in momentele de pilotaj , sunt f putini cei care pot ramane cerebrali, majoritatea merg instinctiv, pe baza perceptiilor si a feedbackului primit de la "utilaj" si atunci degeaba un setup poate fi considerat ideal, daca cineva nu se simte confident in situatie.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Reply


Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


  Theme © 2014 iAndrew  
Powered By MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.  
HondaTalk.ro © 2010-2024 - All Rights Reserved.