Salut! Dupa luni si luni de cautari, acum 2 zile am devenit posesorul unui Civic EK4 nascut in 1998. Masina a fost cumparata si adusa personal din Ungaria, are 250000 km la bord si deocamdata nu a aparut nicio surpriza. Am avut ceva batai de cap cu cumparea masinii, proprietarul era in varsta(masina era folosita de fiul sau care plecase din tara), raspundea greu la telefon, la inceput nu a prea avut incredere in mine auzind ca sunt roman, ma tot amana de pe o zi pe alta, etc.. Din cate se pare, fostul/fostii proprietar(i) au avut mare grija de masina. Am primit factura (din 98), carte service(98-03) si apoi un caiet in care apar toate schimburile de ulei si tot ce s-a mai pus pe masina(nu cred ca e "masluit"), 2 chei +cea rosie, etc. Sambata am facut putina curatenie,am inlocuit casetofonul, am schimbat uleiul si filtrul(ENEOS 10W40) si am mai "studiat"/admirat masina.
Intrebari:
-cat ulei trebuie pus?(cartea e in germana si nu am gasit ceva care sa ma ajute, am pus 3,2l si pe joja e maxim, dar vazusem undeva pe net ca ar trebui 4l si asta m-a pus pe ganduri...joja e mai scurta ca cea de la eg si scrie B9 pe ea, banuiesc ca e cea originala)
-ce ar putea fi ledul rosu din stanga volanului?
Ce imi place la masina:
-MOTORUL
-jantele Vti blades
-lip-urile
Ce nu imi place la masina:
-farurile
-stopurile(imi place cum arata pe masina, dar nu ma prea imi plac cu led-urile)
Ce voi face cat mai curand la masina:
-inmatricularea(sper sa vand repede eg-ul ca sa am si bani pentru asta)
-trebuie sa schimb bucsele de la bratele de sus si in rest directia e ok
-ulei cutie, filtru benzina, etc
Planuri de viitor:
-alte jante pentru vara
-evacuare(visez la ceva skunk2)
-alta suspensie(are reglabile Ta-Technix mi se par moi, oricum din cauza greutatii motorului nu poti sa le lasi maxim, daca te gandesti ca suspensia asta se pune si pe eg3/ej9 care sunt cu 100 kg mai usoare pare de inteles)
Asa am facut, dar am vrut sa fiu sigur ca nu fac vreo prostie si merg fara destul ulei. Ma gandeam ca poate nu e joja originala si asta e mai lunga, dar e putin probabil.
Frumos ek-ul , lipuri de VTI-S .
Verifica inainte de tot daca consuma ulei (dimineata la prima cheie vezi culoarea gazelor de esapament la relati , si la 8000 rpm cand schimbi treptele ).
Cantitatea de ulei variaza in functie de filtru. Filtrul standard honda , ~4 litri , filtre comune gen Bosch Nipparts etc 4,1-4,2 . : HAMP , Purflux 3,8-3,9. In carte scrie clar 4 litri .. dar la schimb completezi in jur de 3,7-3,9
Ledul rosu s-ar putea sa fie ori de la alarma ori de la scaunele incalzite daca ai montat. Am si eu unul la fel dar am dezafectat instalatia.
22-10-2014, 22:41 (This post was last modified: 22-10-2014, 22:43 by heg3.)
Multumesc! Lip-urile sunt facute dupa modelul celor de pe VTI-s, din pacate cel de pe fata e putin crapat, dar la primavara il voi reface. In ceea ce priveste consumul de ulei, la rece nu scoate fum deloc. La turatii mari inca nu am avut cand sa vad(cert e ca nu lasa perdea de fum dupa ea sau ceva care sa se observe din masina). Dupa drumul de Ungaria(400km), respectiv dupa schimb(aprox 300 km) nu a scazut nivelul pe joja.
Am cateva intrebari/mici probleme:
*i-am facut cartea, iar cei de la RAR mi-au trecut 4 locuri ceea ce mi se pare ciudat, eu stiam ca are 5 si asa am vazut si pe ceva site-uri(nu ma vad circuland cu masina plina, dar mi-e frica sa nu ma incurce la obtinerea numerelor contradictia dintre cartea de Romania si cea din Ungaria)
*la rece, are o variatie a relantiului, daca plec inainte ca temp apei sa urce la normal, atunci cand pun frana si calc ambreiajul acul turometrului coboara pana la , dar motorul nu moare
Intre timp, am reusit sa termin cu inmatricularea, i-am schimbat filtrul de benzina(Ashika) si 2 bucse(MOOG). Din pacate nu am scapat de un scartait suparator, am crezut ca se trage de la bucsele de la brat, dar nu a fost asa. La roti nu se simte niciun joc, doar ca suna urat cand o apuca si nu ma impac cu asta. Masina a stat ceva vreme inainte sa o cumpar si cred ca lucrul asta nu le-a facut tocmai bine chestiilor de cauciuc de la directie.
Acum planuiesc sa schimb uleiul din cutia de viteze, din cate am vazut toata lumea recomanda Honda MTF3, dar nu am gasit de cati llitri am nevoie si nici un loc de unde l-as putea lua. Poate ma ajutati voi
In cutie iti intra 1.8-2l de MTF3 daca nu ai de unde sa cumperi poti folosi orice 75w90 GL4 sau ulei de motor 10w40, cu schimburi la fiecare 20-30k in functie de uz !
MTF3 se gaseste la orice reprezentanta Honda, si in plus mai sunt persoane care pot aduce (daca vrei iti recomand pe cineva), altfel mai poti pune de la Motul ulei special de cutie Motylgear 10W40. 2L sunt de ajuns.
Multumesc pentru ajutor, am gasit de unde sa cumpar MTF3 si o sa rezolv problema cat se poate de repede.
Am dus masina la service pentru variatia relantiului si un scartaitul ala suparator si din pacate bucsele s-au tranformat in pivot stanga fata, bielete antiruliu fata, bucse bara stabilizatoare spate si bielete antiruliu spate. Asta e, macar acum sunt impacat si sper sa am liniste o vreme din punctul asta de vedere.
10-12-2014, 21:28 (This post was last modified: 10-12-2014, 21:29 by heg3.)
Salutare!
Intre timp, am reusit sa termin cu capitolul directie dupa ce am schimbat bielete antiruliu fata-spate, bucse bara stabilizatoare fata spate, pivot si cap de bara stanga fata. Am fost si la un reglaj de directie si totul e ok.
Acum ma lupt cu problema cu relantiul. IACV-ul are o gaura in sita si se pare ca un mester si-a mai bagat mana pe acolo. Cred ca de acolo ii se trag oscilatiile, mai ales ca i-am scos mufa la cald si oscilatiile dispar. Intre timp i-am dat un restart la ECU si se pare ca a avut ceva efect, nu mai oscileaza atat de tare. Din pacate, nu am gasit un iacv second de b16 si imi propun sa il desfac si sa il curat ca lumea pe al meu..poate ..poate isi da drumul..sau duhul.
Avand prea mult timp liber, am mai mesterit una-alta..
Uleiu care iti curge acolo nu cred ca e din cauza garniturii de la solenoid ci se prelinge pe la dopul din capatul axului cu came (evacuare).
Cat te-a costat kitul de distributie ?
Imi place cum ti-a iesit capacul de la culbutori, tineo tot asa!
(21-01-2015, 22:56)LauX_LauX_LauX Wrote: Uleiu care iti curge acolo nu cred ca e din cauza garniturii de la solenoid ci se prelinge pe la dopul din capatul axului cu came (evacuare).
Cat te-a costat kitul de distributie ?
Imi place cum ti-a iesit capacul de la culbutori, tineo tot asa!
Kitul a fost 450(100 curea+100 rola+250 pompa de apa). Nu stiu ce sa zic cu scurgerea aia, s-ar putea sa ai dreptate. Oricum e mai mult o obsesie de a mea, nu pierde mult, am completat 300 de ml la 1000 si ceva de km(daca socotesti ca sigur o parte de acolo a si mancat-o, e mai nimic). Tu crezi ca garnitura cu codul asta ar fi de vina?
Alea-s simeringurile de la axele cu came si vin pe partea opusa, tu ai nevoie de 12513-P30-000 care v-a curge si el daca nu-i pui ceva mazga. Si eu tre sa schimb dopu ala dar tre sa desfac cam multe. Uite aici cum se face ca la carte cu oringuri.
Eu am schimbat ăla cu unul din aluminiu și oringuri. Asta așa, de nebun. Înainte curgea puțin și mă enerva că murdărea motorul. Dar, foarte bine poți să nu îl schimbi și să pui niște silicon (garnitură lichidă) și ține fără probleme. Am meu a ținut cu silicon din ăla vreo 2 ani și mai ținea. Eu l-am schimbat când am schimbat simeringurile de la supape.