This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Cu si despre RTA ( bucsi brat oscilant spate)



 
#1

De ceva vreme am vrut sa pun informatia asta dar timpul nu mi-a ingaduit. Am cules multe informatii in momentul in care am schimbat toate bucsile de la EK , si cautam ceva mai bun. Mai jos o sa va explic si de ce nu recomand inlocuirea lor cu unele cu o compozitie mai tare a cauciucului sau de poliuretan daca nu se compenseaza aceleasi propietati ca ale celor standard/OEM.

Articulatia spate de la Honda cu bratul oscilant este chiar speciala.
Bucsa mare a bratului oscilant este conceputa in asa fel incat roata sa se poata deplasa inainte si inapoi.

Bratul este sustinut in variata simplificata de alte 3 brate:
- bratul inferior ce preia sacina laterala principala
- bratul superior ce controleaza caderea
- bratul din fata ce controleaza convergenta

[Image: tech_rsuspen.jpg]


Partea speciala vine atunci cand franam. In momentul franarii anvelopa in timp ce prinde aderenta provoaca. o rotatie mai lenta decat miscarea masinii , astfel roate este trasa in spate comparativ cu masina.
Acum , bucsa bratului oscilant este astfel conceputa pentru a permite rotii sa se mute catre spate in momentul franarii. Probabil ca va ganditi ca este inutil si aiurea. Dar nu este chiar asa , in poza de mai sus priviti bratul inferior si cel fata. Cand bratul oscilant se deplaseaza inapoi este tinut de cele 2 brate care ii limiteaza zona de miscare. Bratul fata este mult mai scurt ca bratul inferior , astfel in momentul deplasarii inapoi sub sarcina franarii bratul fata se va inclina mai mult fata de cel inferior pur si simplu din cauza ca este mai scurt. Ceea ce inseamna ca fata bratului oscilant se va deplasa la interior adaugand convergenta rotilor.

Pentru a simplifica ce am spus mai sus , bucsa bratului oscilant este conceputa pentru a fi soft , astfel incat bratul oscilant sa se deplaseze in spate sub sarcina franarii , provocand bratul fata sa traga parte din fata a bratului oscilant la interior , adaugand convergenta, stabilizand spatele sub incidenta franarii.
Chiar mai inteligent este adaugarea de valoare a convergentei este pur si simplu legata de cat de mult este deplasata roata in spate , care este strict legata de forta cu care apesi frana si cat de multa aderenta are anvelopa. Deci daca o roata pierde ceva aderenta in comparatie cu cealalta , convergenta rotilor va fi diferita , ajutand la stabilizarea puntii spate. Foarte inteligenti aia mici .
Honda are mai multe patente brevetate asupra sistemului.

Daca veti inlocui bucsile standard cu unele de o compozitie mai dura , veti opri deplasarea rotii catre spate sub sarcina franarii care opreste schimbarea convergentei sub sarcina franarii. Fie ca vrei sau nu , totul depinde de tine. Dar daca o faci trebuie sa iei in considerare ce convergenta sa ai , fiindca ea va fi statica dupa schimbarea bucsii. Poti seta masina sa functioneze bine oricum, eu doar fac o observatie ca eliminarea acestui comportament de schimbare a convergentei sub sarcina franarii fara a tine cont de efectele asupra manevrabilitatii totale a masinii nu este neaparat un lucru bun pentru toata lumea.
Prea multi oameni au fost salvati de la derapaj de comportamentul standard atunci cand ajung sa franeze prea tarziu intr-un viraj , pentru a fi considereata inutila.

Din punctul meu de vedere ar trebui sa "cujetati" un pic daca vreti sa faceti pasul asta.
Pentru mine sistemul este un fel de unghi de fuga si convergenta variabil pentru a stabiliza spatele direct legat de sarcina/forta de franare.



Reply



 
#2

dap, chestia asta am citit-o si eu si m-a facut sa merg pe varianta oem atunci cand am schimbat bucsile.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Reply



 
#3

Foarte interesant Totusi din cate am citit pe bucsele poly Energy sunt fabricate pe nivele de duritati dupa specificatiile constructorului.



Reply



 
#4

Stai un pic ... nu inteleg , lucreza dupa nivele de duritati specificate de Honda dar ele sunt din poly si spun ca ofera rigitate caroseriei fata de cele OEM?. ...
Pai si atunci unde e logica ? Iar rata de deteriorare este mai mare fata de cele din cauciuc iar durata de viata este la jumatate.



Reply



 
#5

asa scrie pe cutia lor ca sunt de diferite duritati in functie de scopul lor. nu cred ca vor fi mai bune decat cele OEM dar sunt solutia cea mai la indemana.dupa ce le montez ma duc la circuit si revin cu impresii in caz ca strica manevrabilitatea masinii.



Reply



 
#6

energy face doua variante, rosii si negre. oricum e multa gargara la poly, tot oem sunt cele mai bune pentru honda.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Reply



 
#7

Sa fie din cauciuc nu neaparat OEM poate cu exceptia RTA-urilor daca nu vrei sa schimbi comportamentul masinii. Poly sunt mai ieftine de aceea sunt cautate.
Honda nu arde uleiul, il foloseste.



Reply



 
#8

rectific. oem-echivalent Icon_biggrin la asta ma refeream
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Reply



 
#9

Eu am unele din cauciuc mai dur , ceva intre Hardrace si OEM dar momentan sunt ok. Spun asta ca suspensia este diferita dar si comportamentul masinii este schimbat. Simt lipsa unei bari antiruliu pe spate mai mari.



Reply


Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


  Theme © 2014 iAndrew  
Powered By MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.  
HondaTalk.ro © 2010-2024 - All Rights Reserved.