13-05-2022, 12:43
Dupa cum am anuntat acum cateva luni , la inceputul lunii Februarie, Tourer-ul s-a dus si a fost inlocuit de Toyota Corolla Touring Sports Hybrid - adica tot break
Motorul este cel de 2L benzina de 150 CP parca. Putere sistem este 184 CP. Cutie CVT. Max Speed 180-185 kmh sau pe aci pe undeva.
Echiparea este Team Deutschland + Pachetul Tehnic adica include LKAS, iACC, BMS, recunoastere semne de circulatie, parcare automata, faza lunga automata, volan incalzit, LED-uri faza scurta si lunga, Blind Spot Monitor, etc etc etc.
Masina are 8100 km acum. Am luat-o la 3500 km. A fost printre ultimele disponibile in stoc inainte de o noua scumpire si termenele de livrare ametitoare (9-12-16 luni).
Are Android Auto si AppleCar. Am preferat fara navigatie pt ca varianta anterioara de navi era invechita si vai mama ei. Cam ca pe la toti. Abia la faceliftul din 2022 au schimbat navi si arata ceva mai actuala. Dar 2000 EUR pt varianta anterioara mi s-a parut f mult.
Oricum, Google Maps merge tipla pe Andoird Auto si nu cred ca consuma mare branza de date.
Masina per ansamblu este mult mai bine inchegata si antifonata decat Tourer-ul. La Tourer troncanea ceva pe spate de cand am luat-o. Am verificat telescoape, arcuri, tot ce era pe acolo de fiecare data la Honda. Cum dadeam in prima groapa sau denivelare, aveam impresia ca imi trece telescopul prin portbagaj. Urat tare...
Consumul este pe undeva pe la 5.5-5.8%, ca daca ies pe autostrada nu ma abtin sa nu o calc si clar consumul creste.
In oras si pe national (distante relativ scurte <25-30km, fara depasiri si accelerari bruste), am niste consumuri de ma pufneste rasul - 3,5 - 4,5%. Am fost cu ea in Italia la sora-mea si am si incasat prima amenda de viteza ever in Elvetia . Consumul mediu pe 650 km a fost 4.9%. Am facut toata distanta cu un singur plin si cand eram aproape acasa mi s-a aprins becul la benzina ca imi intra pe rezerva. La Toyota e mai ciudat ca au rezerva de benzina cam mare. Am citit ca faci linistit 120-150 km de cand ti se aprinde becul. Rezervorul este de 43 L, dar mie mai mult de 35-36 nu mi-au intrat niciodata.
Comparativ cu Tourer-ul, spatiile de depozitare sunt mai micute, buzunarele de pe portiere sunt si mai inguste si mai scurte. Portbagajul este aproximativ la fel (cu vreo 20-30L mai mic).
Nu este plug-in Hybrid este full hybrid. Autonomia in full electric este mica (cred ca pe la 4-5 km) pt ca bateria este f mica. Pana pe la 40 kmh, mergi electric fara stres.
Per total, masina imi place mult mai mult decat Civicul, caroseria sta altfel pe roti. Tourerul parca era un pic neterminat...Va trebui sa schimb cauciucurile pt ca ce pune Toyota pe masini este o mizerie...
Ca tot m-au intrebat multi de ce am dat Civicul: nu, nu era stricat, mergea tipla, fara probleme tehnice, 75000 km in 5 ani jumate. Trebuia sa duc si sa iau copiii de la scoala zilnic si cu Civicul ajunsesem la niste consumuri ametitoare Preturile la benzina stiti si voi cum sunt si a trebuit sa gasesc o solutie sa reduc costurile. Sotia avea un Opel Corsa care si ala era sugativa rau de tot (9,5% in oras) + eu cu Civicul (13-15% in oras)...plangeam cand ma duceam in Peco cu 2 masini
Si pana la urma, am schimbat ambele masini: eu mi-am luat Corolla si sotiei i-am luat un Citroen C1 2011
Comparativ cu cele 2 masini avute inainte, ies mai ieftin si la impozit si asigurari. De ex. la Opel Corsa plateam 560€ Casco si 80€ impozit, la C1 platesc 390€ Casco si 20€ impozit. La Corolla impozitul este 88 EUR, fata de 160 la Civic (nu ca in Romania 2 EUR ) si Full Casco e cam 500€ (tot ca la Civic).
Poze pun de pe telefon in postul urmator
"To be a driver you need skill, to be a co-driver you need balls of steel"