417431
Posts: 81
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2010
|
|
Sambata sa intamplat..
Mergeam prin oras de vreo 20 minute . Vine o intersectie . Semaforul rosu .
La un moment dat realizez ca sunt cam aproape de el si inca n-am franat . Ma gandesc rapid : " cum de n-am vazut pana acum?! " Apas pedala si nimic. Mai apas o data si cade pedala la podea. Pana sa mai am timp de altceva eram deja dincolo de intersectie . Noroc ca nu erau masini pe drumul cu prioritate.
Ma opresc pe dreapta si deschid capota .Vasul cu lichid de frana aproape gol.
Trimit pe frate-meu in spate sa se uite la roti . Cand apas pedala curge lichidul la roata dreapta spate .
Am ajuns asa incet acasa cu 1-a a 2-a . Ridic masina pe cric ma uit si se vedea undeva in spatele etrierului ca picura dar nu mi-am dat seama exact. Cum nu aveam acces acolo si nici canal unde sa ma duc m-am dus la mecanic.
Sub surubul de aerisire la frane era o amarata de saiba distrusa de la care sa desfacut surubul ala de aerisit frana.
Ideea e ca am vazut de ceva vreme ca dispare lichidul de frana asa incet . Tot am completat dar mi-a fost LENE sa caut care e problema.
Are bec de avertizare care se aprinde cand scade mai mult lichidul . Sa aprins si ala candva dar totusi mergea frana. Am completat atunci i m-am bazat tot timpul pe asta "daca scade prea mult se aprinde becul". De data asta nu sa mai aprins decat prea tarziu.
Ma gandesc acum ca toata amanarea asta m-ar fi putut costa foarte mult...
Nu stiu daca e neaparat util ce am scris aici dar sper sa nu aveti niciodata probleme de astea.
Ideea e ca nu e de joaca cu frana ...
|
LauX_LauX_LauX
Posts: 1,547
Threads: 39
Thanks Received: 23 in 20 posts
Thanks Given: 6
Joined: Oct 2010
|
|
11-02-2011, 03:45
(This post was last modified: 11-02-2011, 18:41 by LauX_LauX_LauX.)
Asta este vina ta ca nu ai dat importantza lichidului pierdut.
Eu tot asa pierdeam benzina, mirosea a benzina dupa mine.
Am urcat-o pe canal si doar cu motorul pornit am putut oberva umezeala pe la busonul de golire a rezervorului unde era o saiba din aluminiu putreda. Am strans-o si nu mai curge, normal trebuia schimbata dar atunci eram cu rezervoru plin ochi.
Cand e vorba de benzina, lichid, ulei chiar si apa nu e de joaca, necesita interes si prioritate maxima. Oricand poa sa cedeze un furtun sau o conducta si ai pus-o.
|
w33bb0
Posts: 2,231
Threads: 26
Thanks Received: 42 in 40 posts
Thanks Given: 13
Joined: Oct 2010
|
|
Azi trebuie sa-mi fac si eu o presiune la roti, ca am impresia imi trage un pic dreapta atunci cand franez. Adica vreau sa fac presiunea ca sa elimin posibilitatea diferentei din anvelope si sa fiu sigur ca-i de la frana.
|
yulasinio
Posts: 11,793
Threads: 201
Thanks Received: 180 in 172 posts
Thanks Given: 85
Joined: Oct 2010
|
|
Nu stiu cum de ai saiba acolo pentru ca suruburile de aerisire aunt conice si asa etanseaza in etrier. Sa nu fi fost ceva probleme la etrierul respectiv si cineva sa fi pus saiba aia acolo.
Daca e cazul sa fie vreo modificare facuta va trebui sa schimbi etrierul.
Honda nu arde uleiul, il foloseste.
|
LauX_LauX_LauX
Posts: 1,547
Threads: 39
Thanks Received: 23 in 20 posts
Thanks Given: 6
Joined: Oct 2010
|
|
11-02-2011, 18:58
(This post was last modified: 11-02-2011, 19:03 by LauX_LauX_LauX.)
|
417431
Posts: 81
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2010
|
|
11-02-2011, 21:33
(This post was last modified: 11-02-2011, 21:37 by 417431.)
Merci de info si de poze .
Tot ce se poate sa fi modificat cineva acolo candva desi m-ar mira sa fi facut in Germania cineva romanisme de astea ca de acolo am adus-o. Acum ca mi-ati zis ca doar de la modificari poate fi saiba acolo realizez ca a stat masina in 2008 vreo 2 saptamani la mecanicu asta de a gasit saiba, pentru inlocuire cablu de frana de mana exact la roata aia .... Oricum la primul picur disparut din lichid pun etrierii de pe masina neagra cu tot cu discuri si placutze pentru ca sunt in stare mult mai buna pe aia .
|
LauX_LauX_LauX
Posts: 1,547
Threads: 39
Thanks Received: 23 in 20 posts
Thanks Given: 6
Joined: Oct 2010
|
|
Cine stie cum se aierisesc franele la civic cu ABS ? Eu vreau sa-mi schimb lichidu de frana si m-ar interesa cum se procedeaza. Am auzit ca se aieriseste in cruce si cu motoru pornit. Vreau mai multe detalii.
|
yulasinio
Posts: 11,793
Threads: 201
Thanks Received: 180 in 172 posts
Thanks Given: 85
Joined: Oct 2010
|
|
De obicei se incepe de la roata din stanga fata, apoi cea drepta fata, dreapta spate si stanga spate dar poate fi diferit la tine. Nu ai manualul service?
Desurubeaza tori aerisiotorii si lasa sa curga lichidul de frana vechi, scoate capacul de la vasul de lichid de frana ca o sa curga mai repede. Dupa ce iasa lichidul vechi poti sa incepi sa torni lichid nou in vasul de lichid astfel o sa impingi ce mai ramane din lichidul vechi afara. Eu de obicei il lasam in cadere libera pana ce incepea sa picure lichid nou pe la aeristoare dupa care le inchideam si incepeam procesul de aerisire. Iti prinde bine sa ai pe cineva cu tine sa faca pedala si sa ai motorul pornit pentru ca ajuta servo-ul la pedala
Honda nu arde uleiul, il foloseste.
|
LauX_LauX_LauX
Posts: 1,547
Threads: 39
Thanks Received: 23 in 20 posts
Thanks Given: 6
Joined: Oct 2010
|
|
08-06-2011, 18:40
(This post was last modified: 08-06-2011, 18:55 by LauX_LauX_LauX.)
La mine se face in X si nu am avut rabdare sa-l schimb pe tot, oricum pana-n pompa servo tot a intrat lichid nou. La ambreiaj l-am schimbat complet iar acum pedata prinde mai frumos fata de inainte.
|
417431
Posts: 81
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2010
|
|
30-12-2011, 05:04
(This post was last modified: 30-12-2011, 16:54 by 417431.)
Un mic update .. Acelasi etrier eceeasi problema . Cu mult noroc n-am avut nimic in fata nici azi . Ma ingrozeste treaba asta  Am dat roata jos ,am strans surubul de aerisire si gata -merge . Dar cred ca tre sa-mi schimb etrierul respectiv . La prima vedere nu e nici o problema dar nu pot sa-mi explic cum se desfileteaza surubul ala de aerisit asa singur...
L.E. Nu e modificat nimic la aerisire dupa cum zicea mecanicul . E cum a venit din fabrica.
|
LauX_LauX_LauX
Posts: 1,547
Threads: 39
Thanks Received: 23 in 20 posts
Thanks Given: 6
Joined: Oct 2010
|
|
Probabil nu a fost strans cum trebuie.
|
yulasinio
Posts: 11,793
Threads: 201
Thanks Received: 180 in 172 posts
Thanks Given: 85
Joined: Oct 2010
|
|
Totusi e o problema daca se tot desface. Eu as lua un alt etrier ai l-as inlocui.
Sent from my GT-I9000
Honda nu arde uleiul, il foloseste.
|
417431
Posts: 81
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2010
|
|
Am vorbit cu cineva de niste etrieri cu tot cu cablurile de frana de mana ca nici aia nu prea merge  Mai bine asa decat sa astept sa vad daca se mai desface. Poate fi prea tarziu alta data .
|
yulasinio
Posts: 11,793
Threads: 201
Thanks Received: 180 in 172 posts
Thanks Given: 85
Joined: Oct 2010
|
|
Cel mai sigur il schimbi, nu ai vrea sa te trezesti pe undeva cu pedala de frana la fund.
Sent from my GT-I9000
Honda nu arde uleiul, il foloseste.
|
georgian03
Posts: 335
Threads: 5
Thanks Received: 13 in 13 posts
Thanks Given: 8
Joined: Jun 2012
|
|
Asa era sa o patesc si eu cu franele. Cand am pus contactul s-a aprins becul, eu eram tare nedumerit pe moment si tot tranteam frana de mana ca poate a ramas blocata, am mers usurica usurica pana acasa si cand am coborat am vazut ca roata din dreapta fata avea niste scurgeri pe ea. Am dat etrierul jos pentru o inspectie si ce credeti ca era? garniturile de la piston erau facute praf. Asa ca am schimbat garniturile si acum merge fara probleme.
|
|