This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

CUM SA ALEGEM JANTELE



 
#1
Smile 

una dintre cele mai intalnite "modificari" aduse masinilor e schimbarea jantelor. o practica la indemana oricui, uneori accesibila, alte ori mai putin, insa cati stiu sa faca alegerea buna?
cei care decid sa isi schimbe setul de jante/roti au in minte in primul rand considerentul estetic. atunci e simplu. trebuie sa placa ochiului iar designul jantelor vine ca o consecinta a gusturilor fiecaruia. urmeaza dimensiunea. aici sunt cateva probleme. pentru multi "cat mai mare" e singura optiune si asa apar masinile "caruţa" cu roti imense, inestetice de multe ori.
pentru cei carora dinamica nu poate fi compromisa in favoarea esteticului, aspectul DIMENSIUNI e un factor de nopti nedormite. cat de mult sa te intinzi la diametru? arata frumos, dar mai "fuge" la fel? raspuns NU.
cat de late sa fie? jante late inseamna un cauciuc mai lat, suprafata de contact cu asfaltul mai mare, tractiune mai buna, viteza de parcurgere a virajelor mai mare, pe scurt STABILITATE MAI BUNA. dar asta nu e tot, o latime mai mare a jantei se traduce prin greutate suplimentara, o masa de miscare inertiala mai mare, pe scurt PLECARI DE PE LOC SI REPRIZE MAI LENTE.
aceste aspecte sunt mai putin importante pt un motor supraalimentat, el are rezerve de cuplu si putere suficiente incat sa faca fata, dar pentru motoarele aspirate un set de roti nepotrivite se poate traduce ptrintr-un downgrade important in planul performantelor dinamice.

rog pe cei ce au resurse pentru documentatii in directia aceasta sa posteze, eventual linkuri, pentru aplicati punctuale, pe model / motorizare.
eu personal ma aflu in situatia in care nu sunt inca sigur pe dimenile jantelor / cauciucurilor pentru EG2, de la care nu vreau sa pierd nici un strop de performanta.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Reply



 
#2

Pai e foarte simplu 15x7 cu un et de vreo 38 sau daca vrei un pic mai mari poti sa te duci si pe 16x7.
Honda nu arde uleiul, il foloseste.



Reply



 
#3

pai nu e chiar asa simplu. de ex m-am dat cu doua del sol-uri, ambele esi, unul cu 15 inch altul cu 17, ambele aceleasi mods. cel cu 15 era mult mai sprinten.
ca look as merge pe 16/7,5 et 35 insa nu sunt sigur daca n-o sa pierd ceva dinamica.
e in calcul si 15/7 (7,5 nu prea gasesc) dar mai e si 6,5 (dimensiune f utilizata in rally pt 15 inch) cu 205/50. nu prea am feedbak-uri la 6,5 insa.
cel mai mult ma intereseaza tinuta de drum in viraje si reprizele, nu sunt un fan de drag racing.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Reply



 
#4

Pai e o chestie personala pana la urma daca vrei 15 sau 16 iar diferenta intre 15 si 17 este evidenta.
Honda nu arde uleiul, il foloseste.



Reply



 
#5

eu am 15 cu 6,5 si et +40 .. pentru mine unul sunt excelente , folosesc cauciuri 195/55/ fata cu 205/55 spate sunt un balans bun intre look si performanta (diferenta fata-spate la anvelope tine de setup Icon_smile Ek4/9 vin standard cu dimensiunea asta 195/55/15)... fata de cele pe 14 diferenta este sesizabila... acceleratia este mai lenta , bracarea rotilor este un pic mai greoaie si cred ca se datoreaza greutatii , cam + 2 kg/roata. Avantajele fata de 14 : un feedback mai bun de la directie , stabilitate si aderenta pot spune dar asta intra doar in cazul anvelopelor facand diferenta intre cele de 175 /65 /14.



Reply



 
#6

195/55/15 au venit si ITR-urile pana in 98 cand au schimbat pe 215/45/16. La ITR se simte imediat diferenta intre 16 si 17 si de aceea toti "stiutori" raman pe dimnsiunea asta sau trec pe 15 la track (asta pentru pretul gumelor care este simtitor mai mic)

Liviu daca vrei si look si stabilitate eu zic ca te poti duce si pe 16 ca nu faci hill climbing in fiecare zi.
Eu personal as ramane pe 15 pentru pretul mai mic la cauciucuri Icon_twisted
Honda nu arde uleiul, il foloseste.



Reply



 
#7

yula, in cj traseele mele preferate sunt in rampa...destul de mare Icon_smile (varianta zorilor-manastur pt cei ce cunosc zona).
tind sa merg pe 15 pentru motricitate, eventual pe viitor un set 16 mai fancy. acum sa vedem daca o sa gasesc ceva 7,5j sau 8 chiar.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Reply



 
#8

Daca cauti ceva mai special anunta-ma Icon_wink
Honda nu arde uleiul, il foloseste.



Reply



 
#9

pai daca ai ceva surse paseaza-mi niste link-uri Icon_biggrin
niste volk-uri ca ale tale ....yummmy
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Reply



 
#10

Sincer nu stiu nimic de vanzare acum dar daca te intereseaza ceva pot da o geana.
Honda nu arde uleiul, il foloseste.



Reply



 
#11

am facut ceva "studiu" pe tema si am ajuns la niste concluzii. luam cazul meu concret: crx del sol 92 (eg2) care stoc are urmatoarele dimensiuni la jante / anvelope: 14 inch cu 195/60. diametrul total al combinatiei este de 59,1 cm. pentru a beneficia de plaja corecta de cuplu/putere in cazul unui upgrade la nivel de roti este necesar respectarea diametrului maxim (rapoartele din cutie sunt setate pe acest diametru).
in cautarae unei tinute mai bune de drum pe viraje si o aderenta mai buna prima optiune e o janta mai lata pe care sa punem o guma cu perete mai redus. ca variante discutam despre:

diametru janta I latime cauciuc I talon I diametru total cauciuc I greutate aprox. I latime janta

15......................195............. 50..................... 57,6........................ 8,4.................5,5-7
15......................205..............50......................58,9.........................9,9............... 5,5-7,5

16......................195..............45......................57,5........................ 8,3.................6-7,5
16......................205..............45......................58,9......................... 9................. 6,5-7,5
16......................215..............40..................... 57,6......................... 9...................7-8,5

17......................195..............40......................58,9.........................8,7.................6,5-7,5
17......................205..............40......................59,6.........................9,1...................7-8
17......................215..............35......................58,1.........................9,2..................7-8,5
17......................225..............35......................58,6.........................9,2..................7,5-9

pentru varianta 15 inch am avut surpriza sa aflu ca guma 205/50 e mai grea cu aprox 1 kg decat 205/45/16, in timp ce o janta de 16 inch poate fi mai grea cu doar 500 g decat acelasi model de 15 inch.
in concluzie am decis ca pentru cazul meu sa merg pe 16 inch combinat cu 205/45 la guma.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Reply



 
#12

Trebuie retinut pentru cei ce nu stiu ca talonul masurat nu este in mm la fel cum este latimea ci este % latimii.
Adica 50 este 50% din latimea cauciucului:
Exemplu 205/45 are o latime de 205mm iar inaltimea este 45% din latime ~ 92mm.
Honda nu arde uleiul, il foloseste.



Reply



 
#13

Tot pentreu cei care nu stiau, ET-ul cu cat este mai mic cu atat janta iese spre exterior.
De exemplu o janta cu ET25 e cu mult mai iesita in afara fata de cea cu ET40.
Foarte important acest ET mai ales atunci cand cobori masina din suspensii.



Reply


Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


  Theme © 2014 iAndrew  
Powered By MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.  
HondaTalk.ro © 2010-2024 - All Rights Reserved.