da-i incolo...
oricum generatia noua de diesel e foarte foarte complexa fata de motoarele de benzina pe partea de gestiune electronica.
o parte din sisteme (injectie directa) s-au implementat si pe benzina (DI-FSI common rail pe benzina cu strategie de injectie - pilot - main - post injection in one event ).
aceste sisteme s-au implementat pe motoare cu compresie mai mare si permit gestiunea injectiei foarte eficient. temperaturile in cilindru sunt altele, AFR si timpii de injectie sunt total diferiti fata de un sistem conventional.
http://wikicars.org/en/Fuel_Stratified_Injection
Honda au studiat injectia directa inca din 1970 insa pe vremea aia nu exista inca sistemul common rail in forma pe care o stim.
se lucra la el in Elvetia prin 1976, insa forma definitiva a fost dezvoltata de Magnetti Marelli/Fiat dupa 1980 si implementata doar prin anii 00, dupa cei de la PSA / Siemens facut injectoarele piezo electrice care au permis gestiunea optima a sistemului.
Mitsu au facut primii in DI pe benzina folosind tehnologia din acele vremuri.
Ma mir ca Honda nu a implementat pe seria motoarelor R asa ceva. Ma gandesc ca au facut-o din ratiune de costuri si au folosit o strategie bazata pe dinamica gazelor in cilindru gestionata de vtec care de aceasta data e folosit din ratiuni de economie combustibil si noxe mici Vs performanta.
un alt detaliu la seria R e ca circuitul EGR este preluat dupa catalizare prin tub extern , ceea ce e foarte ok.
una peste alta toate astea palesc in fata motorului electric. 2 motoare , direct drive pe punte si ciao.
cand se va gata petrolul si vor scoate tehnologia militara la vedere , om vedea
ai facut demersurile pt recuperarea taxei cu legea noua sau ai facut proces?