This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

kmr: '96 CRX Del Sol ( SIR Swap)



 
#1

Incerc sa ma integrez in peisaj si va imi prezint Del Sol-ulIcon_biggrin. Este verde, Motegi Edition, la baza avand un motor D16Y8. Am cumparat masina de la Geve, el a luat-o de la Buzz.
Motorul D16Y8 manca ulei destul de mult ( cam 500 ml la 300 km Icon_yikes, adica, la un drum Bucuresti-Sibiu-Bucuresti completam un litru de ulei All_coholic
In prima faza, am schimbat doar simeringurile de supape dar, evident, nu s-au rezolvat lucrurile. In etapa a doua, am facut un rebuild complet al motorului ( bine, cand zic am facut, ma refer la faptul ca Bodo si Roland au facut Icon_cool ) Acum, motorul D16Y8 este in perfecta stare, cu rodajul facut si este de vanzare Icon_rolleyes2 )
In toamna anului trecut ( dupa ce am terminat rodajul ), am plecat in Anglia si mi-am luat un SIR.
Impreuna cu Bodo si Myke am facut swap-ul si acum am motorul si cutia de SIR, puntea spate cu discuri de SIR si A/C ( inca nemontat ).
Am revopsit-o intre timp.
Ce mai am de facut: de inlocuit admisia de aer cu una care sa traga din contraaripa, de inlocuit ambreiajul ( patineaza putin, nu cupleaza ferm ), de inlocuit suspensia si de refacut tapiteria.



Reply



 
#2

ai uitat sa mentionezi incaltarile, care nu sunt de trecut cu vederea Icon_wink
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Reply



 
#3

Dupa multa munca la toate capitolele a iesit ceva ce mie imi place. Felicitari!
Am uitat sa o cer sa dau si eu o tura...



Reply



 
#4

Ai facut treaba buna cu sol-ul. Ai uitat sa mentionezi si de jante Icon_wink
Mi ciuda ca nu am fost in stare sa dau si eu o tura cu el la Sibiu, poate data viitoare Icon_biggrin

Sent from my GT-I9000
Honda nu arde uleiul, il foloseste.



Reply



 
#5

Da, la capitolul incaltari avem niste jante pe 15 Evo RegaMaster ( superlight, superforged ) au 4,2 kg/bucata si anvelope Hero Milanza http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Hero/Milanza-HZ1.htm
Am reconditionat jantele dar nu am stickere puse pe ele. Am gasit stickere dar sunt abrerant de scumpe asa ca, daca stiti pe cineva care sa poata face layout-ul dupa o poza, va rog sa imi spuneti.



Reply



 
#6

arata si trage bine coafeza. gabi acu de la turometru e sub 5k rpm doar cand stai pe loc, nu? Icon_smile)



Reply



 
#7

Teoretic trage bine dar Laux a plecat bine de pe loc si l-am ajuns doar pe a treia Icon_no2
Sper sa rezolv asta din admisia de aer ( adica sa traga aer rece, nu fierbinte, de la motor ) si din schimbarea de ambreiaj vtec



Reply



 
#8

laux schimba ca o mitraliera, are o carapace de 800 kg si el nu reprezinta un balast Icon_razz
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Reply



 
#9

Laux ridica o masina de la sol cand se urca in ea, de fapt Icon_smile
Bine-ai venit KMR-ule, sa ne citim cu drag si spor!
2007 Civic FK2 Exec
Eibach · OMP · Summit · DIMSPORT · Injen · Megan Racing · Custom 5h1t
2003 VFR800 Interceptor
1994 CRX del Sol EH6 - SOLD!



Reply



 
#10

Corect! Laux cand se urca in masina, mai aduce 30 Cp cu el Rollinglaugh
Oricum, vreau sa pun un CAI si sa bandajez toata teava aia de metal de la filtru pana in admisie cu banda cu azbest ca sa nu mai fie influentata de caldura de la motor.
Multumesc de urari si, ne urmarim reciproc Icon_biggrin.
Apropo: citeam pe threadul lui LIVIU_CTS despre volanta usurata si era o discutie despre faptul ca volanta usurata iti face frana de motor ( sper ca am citit corect ). Eu stiam ca daca ai volanta usurata nu mai ai frana de motor ....



Reply



 
#11

pai volanta mentine inertia arborelui/turatiei. cu cat e mai grea, urca in ture mai greu, dar odata ajuns la o turatie o pierde mai greu (datorita inertiei). o volanta usoara urca repede in ture dar masa redusa nu ajuta sa o si mentina odata redus rpm-ul. asa imi imaginez eu dinamica, si asa o inteleg comparand un motor de auto cu unul de moto.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Reply



 
#12

Volanta mai usoara urca mai usor in ture dar pierzi frana de motor, tocmai pentru ca are inertie mica.



Reply



 
#13

kmr stii bine Icon_smile

liviu nu inteleg exact ce nu-ti dai tu seama, in coborarea unei pante (cel mai bun exemplu) rotile tind sa se invarta mai repede sa prinda viteza, astfel o volanta mai grea va mentine mai mult inertia motorului astfel franand rotile sa se invarta mai repede fiind la vale, iar una usoara nu va mentine aceasta inertie permitand mai repede motorului sa se invarta corespunzator cu viteza rotilor care este in crestere.

ca dezavantaj in afara de frana de motor am vazut ca spuneau oamenii care merg la track ca una mult prea usoara are dezavantaju ca la retrogradare masina nu mai este asa de stabila la intrarea de viraj, fata ne mai fiind incarcata la fel de mult



Reply



 
#14

Stiu ca mai are un dezavantaj: nu echilibreaza la fel de bine arborele cotit . Asta si faptul ca pierzi frana de motor m-au facut sa nu ma gandesc sa imi pun asa ceva. Pentru liniute, e ok, in rest, nu prea ( din punctul meu de vedere ).



Reply



 
#15

bine ai venit KMR Icon_wink
eu as face cam ce a facut Vali la admisie ...nu e foarte aratoasa dar sigur aduce ceva imbunatatiri !
bafta !
PS : in curand Laux urmeaza sa primeasca niste jucarii Icon_biggrin



Reply



 
#16

nu ma bag in polemica pt ca nu am studiat bine problema, am spus, asa inteleg eu fizica.
la coborare inteleg fenomenul, la orizontala insa nu.
la orizontala, 10 kg la 5000 rpm se incarca cu o forta in rotatie care pierde inertie mai greu (deci frana de motor apare lent) decat un sistem similar de 5 kg la aceeasi turatie.
la o panta sistemul nu este analizat corect, greutatea accelereaza masina, la orizontala ea pierde din acceleratie constant.
daca bine imi amintesc un articol despre ceva motoreta care la modelul nou primise o volanta mai grea, iar in teste pilotii spuneau ca are o accelerare mai lenta insa o stabilitate mult mai buna pe parcurgerea virajului datorita franei de motor mai putin pregnanta.
repet, nu am studiat problema asa ca nu ma arunc sa insist in ideea mea. mai studiem Icon_wink

am inceput sa sap :
"Anycase, I've just had mine put in with the new clutch and the throttle responce is noticebly quicker both in acceleration and deceleration"

aici scrie cam ce spuneam si eu mai sus:
http://www.racetep.com/flywheel.html

The ability of an engine with a lightened flywheel to SPIN-DOWN more quickly is often pointed-to as a benefit if you want the revs to die as fast as possible when you lift the throttle for a corner. In this situation, it can be said you have MORE ENGINE BRAKING
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Reply



 
#17

Interesant ce scrie acolo. Daca e asa, ma tenteaza volanta usurata Happy

Se pare ca pierzi in panta Icon_sad, la urcari.



Reply



 
#18

azi noapte, am adormit cu dinamica rotatiei motorului in cap.
uite cum vad eu fizica in problema asta.
volanta inmagazineaza energia cinetica si o foloseste atunci cand e necesar: la demarati (o volanta usoara pierde din inertie repede iar motorul tinde sa moara. pentru comensare motorul trebuie turat excesiv, la reprize accelerare/part-colsed throttle cand turatia motorului e sustinuta de aceeasi energie inmagazinata. in cazul volantei usoare energia inmagazinata fiind redusa, la reducerea accelerarii sau in cazul inchiderii clapetei motorul pierde repede din momentum, rezulta o frana de motor mai accentuata.

ce se intampla in frana de motor cuprinde doua aspecte, mai exact folosirea corecta a franei de motor sau folosirea gresita.

folosirea corecta:
- la retrogradare, motorul trebuie ridicat in tura astfel incat turatia motorului/volantei sa fie corespunzatoare cu cea a rotilor, motorul intra in sarcina lin, decelerarea e exponentiala. cu o volanta mai usoara decelerarea creste datorita masei reduse ce nu ofera motorului o inertie suficienta pentru o scadere a turatiei mai putin pronuntata.

folosirea incorecta a franei de motor:
aici cred ca se face confuzia, majoritatea fac aceasta gresala. la retrogradare motorul nu e adus in turatia corespunzatoare (de ex. intrarea pe viraj cu ambreiajul calcat, motorul cade in ture) la cuplarea ambreiajului turatia rotilor e mult peste turatia motorului (aici mai intervine demultiplicarea din cutie, dar e alta poveste), intrarea in sarcina e brutala, cu soc (cu efecte asupra ambreiajului, cutiei, planetarelor, suporti de motor). motorul incepe sa fie antrenat de roti, urca in tura iar volanta isi eanuleaza efectul de frana odata cu ridicarea in ture (motorul se tureaza brusc pana la un anumit punct, apoi pierde lent din turatie) .

aceeasi manevra gresita dar cu volanta mai usoara urca motorul in tura mai repede in prima faza (masa redusa a volantei pe care rotile prin intermediul transmisiei reuseste sa o invarta mai usor, mai repede, insa la fel de repede va pierde din inertie.

deci dupa parerea mea e doar o impresie gresita a celor care folosesc frana de motor incorect, si este data de cuplarea brutala a ambreiajului.
cine foloseste manevra corect, va vedea ca o volanta mai usoara coboara mai repede din ture, deci o frana de motor mai buna.

motivul pentru care eu nu am optat pt o volanta usoara e ca la parcurgerea unui viraj in care mai lasi gazul uneori cu o volanta usoara as avea decelerare prea mare si as pierde din inertie, pt a compensa ar trebui sa tin motorul in sarcina corecta insa asta .... e pentru profi. e f usor sa dai putin mai mult si sa pierzi aderenta.

ma repet, asa vad eu dinamica in problema asta.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Reply



 
#19

liviu vezi daca textul de mai jos te lamureste(vine tot de la motociclete dar e acelasi principiu Icon_smile )

so when the motor can spin up quicker due to reduced mass, it should decel quicker (not counting gear changes), which means it should engine brake more.


It does, but unfortunately you not riding on motor only, there is clutch, transmission, wheel...
When you accelerating motor is spinning rear wheel and when you decelerating rear wheel is spinning motor. If you spin motor easier and faster than you get less engine braking on rear wheel. This is what you feel when going in to corner and downshifting, engine either helps you slow down or spins freely. If it helps you we say you have more engine braking.

deci ideea este ca volanta fiind mai grea rotile vor invarti tot ansamblul motor mai greu ... in conditiile astea motorul opune rezistenta mai mare cu o volanta mai grea decat cu una mai usoara, astfel infranand rotile mai mult.



Reply



 
#20

Si logica mea spune ca daca urca usor in ture ( datorita masei scazute a volantei ), nu ai acelasi moment si, masina, practic, va incetini mai greu. In schimb, cred ca trebuie sa fii atent la frana de motor pt ca nu are ce sa compenseze arborele cotit si va da socuri in el. Parerea mea ( e foarte posibil sa vorbesc prostii ).



Reply


Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


  Theme © 2014 iAndrew  
Powered By MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.  
HondaTalk.ro © 2010-2024 - All Rights Reserved.