LIVIU_CTS
Posts: 7,278
Threads: 45
Thanks Received: 115 in 107 posts
Thanks Given: 142
Joined: Oct 2010
|
|
ieri am observat niste fisuri in banda de sudura la testpipe. in ultima vreme rateurile de pe evacuare erau mai prezente decat de obicei ceea ce m-a facut sa cred ca pe undeva prinde aer fals. se pare ca acele mici fisuri sunt cauza.
problema apare la sistemele de evacuare aftermarket care nu au imbinare/racord flexibil pe traseu. astfel intreg sistemul de evacuare este rigid. toate vibratiile motorului, pendularile din sarcina (acc sau frana de motor) se transmit in tubulatura iar partea cea mai expusa la flexari e cea din zona flansei de prindere pe chiulasa.
planul meu :
1. refacerea cordonului de sudura (am descoperit un artist in asa ceva) de p testpipe.
2. segmentul de dupa testpipe, care face legatura cu restul traseului se sectioneaza si se intercaleaza cu un racord flexibil. asta sper sa elimine miscarile ce duc la "obosirea" cordoanelor de sudura.
revin cu poze.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat
|
yulasinio
Posts: 11,858
Threads: 202
Thanks Received: 182 in 174 posts
Thanks Given: 86
Joined: Oct 2010
|
|
Am mai auzit de aceeasi problema pe motorul asta. Daca poti sa elimini stresul pus pe test pipe atunci nu o sa mai ai probleme.
Unde e montat senzorul de oxigen? Daca e in apropierea test pipe-ului pe unde prinde aer e posibil sa iti mearga si un pic bogat in amestec.
Honda nu arde uleiul, il foloseste.
|
LIVIU_CTS
Posts: 7,278
Threads: 45
Thanks Received: 115 in 107 posts
Thanks Given: 142
Joined: Oct 2010
|
|
posibil. sonde de ox sunt in cascada, 3 una dupa alta. fisurile sunt deasupra.
btw. am vazut pe o masina identica un kat sport facut bucatele.
evacuarea oem are dupa segmentul doi al evacuarii o imbinare flexibila, d'ala cu 3 suruburi cu arcuri. invidia nu are asa ceva cand am pus katback-ul nu eram f stresat deoarece catalizatorul parea destul de solid dar testpipe-ul e extrem de firav, subtirel si usor. atunci m-am gandit ca era bine un racord flexibil undeva. a durat juma' de an pana a facut probleme.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat
|
DeN1gRator
Posts: 2,519
Threads: 13
Thanks Received: 50 in 46 posts
Thanks Given: 7
Joined: Oct 2010
|
|
Cred ca, cu un racord flexibil resolvi problema, asa si-a pus Dragos (tipul din Ploiesti la care i-am dat evacuarea si celalalt test pipe) si a zis atunci ca a scapat de probleme. Eventual tai o bucata din evacuare si o inclocuiesti cu racordul ala.
|
LIVIU_CTS
Posts: 7,278
Threads: 45
Thanks Received: 115 in 107 posts
Thanks Given: 142
Joined: Oct 2010
|
|
nu vreau sa ciopartesc invidia. o sa fac alta bucata intermediara identica pe care sa pun racordul. bucata invidia o pastrez intacta.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat
|
DeN1gRator
Posts: 2,519
Threads: 13
Thanks Received: 50 in 46 posts
Thanks Given: 7
Joined: Oct 2010
|
|
Sau asa  .
|
w33bb0
Posts: 2,231
Threads: 26
Thanks Received: 42 in 40 posts
Thanks Given: 13
Joined: Oct 2010
|
|
Era sa ma lovesc si eu de problema asta, insa am pus evacuare stock de FN2 cu niste mici modificari. Rezultatul? Multa munca, dar evacuarea aia are tot ce-i trebuie ca sa nu afecteze in niciun fel racecat-ul. Ce-i drept, n-am sunet de Invidia, dar, pe de alta parte, am un traseu calculat pentru backpressure minim, dar viteza mare de evacuare a gazelor.
Recomand solutia!
|
LIVIU_CTS
Posts: 7,278
Threads: 45
Thanks Received: 115 in 107 posts
Thanks Given: 142
Joined: Oct 2010
|
|
ei man, nu te grabi, nu e chiar asa cum spui tu.
in alta ordine de idei avem asa:
evacuare invidia proiectata pt r18a2
evacuare stoc proiectata pt k20
iti spun eu, nu e doar sunetul de ea 
si eu am avut ocazia sa iau un catback de fn2 insa fix din acel considerent am renuntat. back pressure necorespunzator (necalculat)
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat
|
w33bb0
Posts: 2,231
Threads: 26
Thanks Received: 42 in 40 posts
Thanks Given: 13
Joined: Oct 2010
|
|
Man, nu contest ca s-ar putea sa ai dreptate, insa este ceea ce mi-a zis mecanicul si am incredere 101% in el. In timpul operatiunii de montare a noii evacuari, dupa multe injuraturi si ore petrecute, am zis "ptiu! mai bine luam o Invidia si gata", la care Marius mi-a zis "bai, nu-i chiar asa..." si a inceput sa turuie pe limba lui
Apoi am mai luat niste pareri din domeniu si pare-se ca evacuarea de FN2 este cam ce-i trebuie motorului R18. In plus, dimensiunea tevii este aceeasi cu cea de la Invidia, numai ca are doua zone aplatizate in spate tocmai pentru a nu pierde din viteza de evacuare a gazelor, fara a afecta negativ backpressure-ul. Si mai are si racord flexibil, deci nu crapa pe nicaieri.
Nah, una peste alta, eu sunt foarte foarte multumit de ea, da' asta nu inseamna ca e unica varianta buna
|
LIVIU_CTS
Posts: 7,278
Threads: 45
Thanks Received: 115 in 107 posts
Thanks Given: 142
Joined: Oct 2010
|
|
20-10-2010, 10:53
(This post was last modified: 20-10-2010, 10:57 by LIVIU_CTS.)
aplatizarile pe o evacuare e cel mai rau lucru caer se poate intampla. nu stiu de la cine iei informatii dar cu mana pe suflet iti spun ca bate campii.
poate treci pe la un dyno sa confruntam rezultatele  .
aplatizarile de care vb tu sunt alea din zone de trecere pe langa puntea spate si cotirile de 90 grade ma gandesc. alea sunt de la fabricatie si pe o evacuare stock nu e stres. n-ai sa vezi asa ceva pe o evacuare corecta. diametrul nu are voie sa se reduca.
eu stiu cum e evacuarea, am participat la montarea ei. am un amic inginer mecanic care are service, ma "bag" la masina de cate ori am ocazia. cat despre sfaturi ale mecanicilor.....eu nu am intalnit unul bun (aici conteaza mult bazele teoretice) in viata mea. toti invata dupa ureche de la unul, de la altul, prin viu grai, precum miorita.
daca ai ceva baze ingineresti, te pricepi, esti cat de cat instruit, pune mana si te documenteaza singur. ai sa vezi cate poti intelege singur si ai sa fii uimit cate ineptii debiteaza neamu' mecanicilor. crede-ma sunt patit
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat
|
w33bb0
Posts: 2,231
Threads: 26
Thanks Received: 42 in 40 posts
Thanks Given: 13
Joined: Oct 2010
|
|
Pai inainte sa imi pun in gand sa schimb catback-ul am stat si-am citit un pic despre backpressure, ca bagasera unii frica-n mine... "ca-ti scade cuplul", "ca ai nevoie de backpressure la aspirate, altfel e mai mult rau decat bine". Si-am citit si-am citit si-am scos si eu capul din bezna. Ce-i drept, n-am pregatire inginereasca, insa ma duce bibilica si pricep cand se explica precum la cocostarci
In fine, chiar vreau sa fac un dyno, da' vreau sa gasesc unul de incredere, ca am primit numai review-uri nasoale despre unele. Deci, voba povestii: in dyno sa ne masuram si-n bere sa ne infruntam!
|
LIVIU_CTS
Posts: 7,278
Threads: 45
Thanks Received: 115 in 107 posts
Thanks Given: 142
Joined: Oct 2010
|
|
am avut noi unul aici in cj, il cunosteam pe proprietar . era 100% de incredere insa pe vremurile astea a fost nevoit sa-l vanda.
chestia cu admisia evacuarea la aspirate e foarte sensibila. cu unele moduri castigi jos, pierzi sus, cu altele invers. ce e greu e sa gasesti un echilibru intre putere, cuplu si rpm. cand am pus injenul am simtit usoara pierdere de cuplu jos, dar am avut un plus de 4 cai. dupa ce am pus invidia nu am simtit nici o cadere in repere, numai crestere.
oricum pentru o ecavuare maxima ai nevoie de un diametru constant, cel mult imbinarile se fac cu crestere nicidecum in scadere. strangularile nu au ce sa caute pe o evacuare performance. se duce draku toata dinamica gazelor. apar turbulente care impierica curgerea optima.
poti fii multumit de evacuarea ta, nu zic nu, insa cu siguranta o evacuare gen invidia e mai eficienta.
clar ca astea merg dezbatute cu paharu' pe masa
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat
|
Milad_Vti
Posts: 204
Threads: 8
Thanks Received: 5 in 4 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2010
|
|
i put my trust in invidia 2! zici tu bine mai sus.....!
|
godspeed
Posts: 15
Threads: 0
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2010
|
|
@Liviu poti face si ptr mine segmentul de dupa cat cu un racord flexibil?Cat stock to catback invidia... Se gasesc flansele alea? Sau garnitura aia? ca garnitrua mea e cam parlita.
|
LIVIU_CTS
Posts: 7,278
Threads: 45
Thanks Received: 115 in 107 posts
Thanks Given: 142
Joined: Oct 2010
|
|
o sa ii spun omului sa faca doua. vorbim dupa ce merg cu "maţele" la el.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat
|
godspeed
Posts: 15
Threads: 0
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2010
|
|
23-10-2010, 09:13
(This post was last modified: 23-10-2010, 10:26 by DeN1gRator.)
Super. Racordul flexibil de care ai gasit ? Am vazut alea bosal ca arata ok... Ma anunti pe mess cum decurg lucrurile.
|
LIVIU_CTS
Posts: 7,278
Threads: 45
Thanks Received: 115 in 107 posts
Thanks Given: 142
Joined: Oct 2010
|
|
nu m-am interesat inca. trebuie sa dau jos ţava, sa fac masuratorile si sa merg sa vad ce gasesc. te anunt cand progresez in directia asta.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat
|
|