This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Honda HR-V e:HEV 2022



 
#1

Salutare hondari,

In ultimii ani am tot cautat un crossover pentru o familie tanara dar care sa poata fi folosit zi de zi in traficul din capitala si totusi sa se descurce si la drumuri mai lungi pentru concedii. 
Dupa multe cautari si plimbari pe la dealeri, in final am optat pentru Honda HR-V model 2022, full hibrid, nivel de echipare Advance, masina in posesia careia am intrat acum o luna. 

Chiar daca majoritatea sunteti posesiori / entuziasti de Honde ceva mai sportive, poate sunt unii printre voi interesati si de acest model ceva mai de familie.
O sa incep prin a enumera modelele la care am renuntat in favoarea Hondei HR-V si motivele:

1. Toyota C-HR 1.8 hibrid - spatiu claustrofobic pe locurile din spate
2. Kia Sportage 1.6 mild hibrid - termen de livrare mare, pret mare in configuratiile de top, consum cam mare in oras
3. Suzuki S-Cross 1.5 strong hibrid - foarte probabil aceasta ar fi fost masina aleasa daca nu aveau termenele de livrare date peste cap
4. Mazda CX-5 / CX-30 mild hibrid - termen destul de mare de livrare la data cand cautam eu, consumau cam mare in oras, pret peste buget in configuratiile de top
5. Renault Arkana mild hibrid - deci nu, l-am taiat imediat de pe lista dupa test drive

Principalele avantaje / motive pentru care am ales Honda HR-V in detrimentul modelelor de mai sus:
- termen de livrare ok in perioada asta: 2-3 luni, masina fiind in stoc cand am dat comanda;
- fiabilitatea pentru care este renumita Honda;
- spatiul generos pe locurile din spate (sistem magic seats de rabatare a sezutului banchetei);
- dotarile generoase cu care vine echipata masina in versiunea Advance (verisune de mijloc): lane assist, pilot automat, blind spot monitoring, collision warning, keyless entry, haion cu deschidere automata, scaune fata si volan incalzit, oglinzi incalzite si parbriz incalzit in zona stergatoarelor, sistem audio cu 6 boxe, apple carplay si android auto, navigatie, senzori de ploaie si lumina, autohold, senzori parcare, faruri full led, functie de recunoastere a semnelor de circulatie, climatizare cu doua zone, comanda vocala, fante de climatizare si pentru locurile din spate, prize USB si in fata si in spate, comenzi volan, camera marsarieri, senzori de parcare si avertizare trafic la mersul cu spatele, oglinda din dreapta se inclida in marsarieri... 
Cred ca din dotarile mai la moda, ii lipseste doar scaune cu reglaj electric, ventilatie, trapa si camera 360

Un alt motiv pentru care am ales modelul asta a fost faptul ca este un full hybrid ceva mai diferit fata de ce avem pe piata de la alte marci. La un moment dat, renuntasem la ideea de mild hibrid si ma hotarasem sa iau full hybrid, mai exact Toyota, ei fiind taticii in astfel de motorizari. Eram chiar dispus sa astept noul Toyota Corolla Cross. 

Insa, Honda se pare ca a avut un moment de "hold my beer" si a reinventat roata cu sistemul lor propriu full hybrid. Masina are un motor termic pe benzina de 1498 cmc, simplu aspirat care produce un pic peste 100 CP si doua motoare electrice: unul pe post de generator si altul mai mare de 131 CP si 250Nm care propulseaza masina, specificatiile acestuia fiind cele trecute in carte, nu ale motorului termic.

Motorul termic are rolul de a converti benzina in electricitate care fie alimenteaza motorul electric mare fie este stocata in baterie. Astfel, masina ruleaza in majoritatea timpului pe modul electric pana pe la 40-50km/h sau mod combinat pana la 80-100kmh si doar la viteze de autostrada cupleaza motorul termic direct la roti. 
Nici transmisia nu este conventionala, nu este un CVT ca la majoritatea hibridelor si nici nu are trepte de viteza, denumirea fiind de eCVT. Din ce-mi dau seama, motorul electric e conectat 'direct' la roti in modul drive.

Dupa o luna si 1500 km parcursi cu masina, va impartasesc si cateva pareri despre ea:

Ce-mi place:

1. consumul: Honda specifica 5,4 l/100km mix. Diversi youtuberi si inclusiv alti proprietari pretind sub 5, 4,5 chiar si 3l. Eu am scos in medie pana acum 6,1 (in usoara scadere) si va pot spune ca masina consuma mai putin in oras decat la drum lung pe autostrada.  Pe autostrada sare usor de 7 si daca mergi cu viteza (+140km/h) bate spre 9-10l/100km. In Bucuresti am scos consum intre 5-5,5l/100 km insa trebuie sa mergi cu ea distante ceva mai lungi prin oras, altfel nu renteaza. Masina merge in modul electric la viteze de oras insa cand o pornesti, declanseaza motorul termic care incarca bateria pentru vreo 30 secunde pana la un minut. Daca nu parcurgi o distanta suficienta ca sa consumi curentul produs de motorul termic, atunci consumul de benzina se ridica si in oras. Din experienta mea, trebuie sa parcurgi >5km in regim urban dupa fiecare pornire ca sa stai sub 7l.
Recordul meu in materie de consum la drum mix a fost 4,6l/100km pe o distanta de 120 km din care 60 pe autostrada, insa am mers mai batraneste (max 110-120 pe autostrada fara depasiri bruste). In concluzie, consumul variaza foarte mult si in functie de cum mergi cu ea.

2. e foarte silentioasa la viteze de oras si foarte confortabila. Dezavantaj: nu te aud pietonii, nici macar pisicile nu o aud venind.

3. e agila pana la 80-100kmh si foarte stabila la drum lung. In ciuda garzii inaltate, se simte foarte sigura in viraje la viteze mai mari. Suspensia nu e nici rigida si nici prea moale, este just right

4. spatiul din spate foarte generos, poti sa stai intins, si ai ~ 10 cm intre genunchi si scaunele din fata. In plus, sistemul magic seat cu rabatarea sezutului de la banchete este chiar util

5. materialele de la interior sunt peste medie in clasa ei. Imi plac butoanele rotative de la clima, cand le intorci au un click satisfacator

6. Farurile cu led chiar daca nu sunt matrix lumineaza foarte bine noaptea

7. sistemele de siguranta isi fac treaba fara sa fie enervante

8. designul - e mai aparte iar farurile si stopurile sunt de efect. Chiar intoarce lumea capul dupa ea, e drept nu sunt multe aparute inca pe strazi.

Ce nu-mi place la ea, sau chiestii minure care m-au sacait insa nu sunt asa grave:

1. zgomot la viteza. Pe cat e de silentioasa la viteza mica-medie, pe atat e de zgomotoasa la viteza mare si depasiri pe autostrada. La viteze de peste 120 km/h se tureaza motorul termic foarte tare; zgomotul este cel putin pentru mine placut, ca de masina sport. Partea proasta e ca sportivitatea se cam termina la viteze peste 100kmh.

2. cateva observatii referitoare la calitatea constructiei: daca cobori geamul la jumatate si inchizi usa, geamul zdrangane si se misca; masina nu are contraaripa, cand deschizi capota, pe interior se vede direct tabla de la aripa externa.

3. nu memoreaza setarile prestabilite dupa ce o opresti (modul eco/sport/normal, nivelul de franare regenerativa);

4. camera de marsarieri are rezolutie naspa insa macar se vede bine noapeta;

5. locul din mijloc de pe scaunul din spate este cam inalt pentru un adult, insa este ideal pentru un copil;

6. sezutul locurilor din fata putea fi mai lung, nu exista suport sub genunchi;

7. portbagajul - este destul de limitat, insa am zis ca o sa montez un portbagaj pe plafon daca o sa am nevoie pentru concedii / ski. Evident, trebuie sa iau si barele de prindere ca nu sunt disponibile din fabrica decat pe modelul de top. 
Alt dezavantaj: acoperitoarea de la portbagaj este din material textil si montat pe haion (se ridica o data cu haionul). Fiind textila, nu poti pune nimic pe ea.

8. luminile interioare sunt cam slabe; daca ai nevoie sa citesti ceva noapetea, nu poti.

9. plasticul negru lucios utilizat. La interior, mai treaca-mearga, insa ce cauta la exterior pe jante si aparatorile de la roti ?!

10. Rezervorul de doar 40l, insa poti sa faci 700km cu un plin.

11. oglinzile retorvizoare sunt montate cam in fata, trebuie sa intorc capul ca sa ma asigur in ambele;

12. Aplicatia mobila MyHonda nu este disponibila in Romania. Insa este o problema comuna si pentru alte marci.

Legat de pretul masinii, cand l-am comandat, modelul Advance avea pret de lista 34K EUR TVA inclus, insa am beneficiat de 3K EUR prin tichete rabla, pret final fiind 31K.
Legat de intretinere, revizia la 20,000 km sau la an si costa intre 1000-1200 lei. Am cerut si planul de revizii si are inclusa o revizie mai amanuntita pe la 5 ani (probabil schimba si ceva uleiuri prin transmisie, lichide de racire de la baterie si motor, etc.).
Garantia standard este de 5 ani in limita a 160,000 km si cu speranta sa n-am nevoie de ea, am luat garantia extinsa pana la 10 ani pentru sitemul hibrid care include cele doua motoare electrice, transmisia, computerul si bateria.

Impozitul cica ar fi infim cam 4-5 lei (momentan), iar in Bucuresti inca poti beneficia de parcare gratuita pentru hibride. RCA-ul a fost sub 600 lei / an si CASCO sub 600 EUR dar cu fransiza.
Cauciucuri: 225/50/R18 sunt cam 800-1200 lei bucata.

Sper ca va sunt utile informatiile de mai sus si daca nu, macar am mai animat un pic forumul Icon_smile

In final si cateva poze cu Blacky:

[Image: mSxM71T.jpg]

[Image: ELPhpqy.jpg]

[Image: tBOUDnu.jpg]

[Image: hIx2S7c.jpg]



Reply



 
#2

Sa o stapanesti sanatos si sa va poarte cat mai multi km!
Faina prezentarea, pare sa fie intr-o proportie mare un suv de oras sau folosire adiacenta, nu chiar pentru drumuri lungi. Fata de modelul anterior este o evolutie buna la toate capitolele, daca ar fi pus motorizarea de pe civic cred ca era perfecta.
Aspectul e deosebit si impunator.

Cu luminile la interior poti sa rezolvi usor cu niste leduri de calitate, iar plasticele poti sa le infoliezi ca sa-si pastreze aspectul (foliile curente sunf foarte bune ca aspect si rezistenta, recomand kaf.ro) sau macar tratate cu  ceva coating. Farurile ar trebui infoliate ca sa se pstreze ca noi mai ales ca sunt atat de scumpe, merita inzecit investitia.

Spor la plimbare si mai asteptam impresii!



The following 1 user says Thank You to kinky_boy for this post:
  • Un_dac
Reply



 
#3

Sa aveti parte de ea si la cati mai multi km fara incidente. O prezentare frumoasa, cum se faceau odata aici pe forum Icon_smile

Din modelele testate Kia Sportage imi place cum arata interior/exterior. C-HR-ul se vede prin designul ei ca nu ofera loc destul in spate si portbagaj, se ingusteaza spre spate.

Formidabil cum a evoluat design-ul HR-V-ului dupa "fierul de calcat" de la sfarsitul anilor 90 Icon_biggrin Partea fata parca aduce a Mazda design, spatele imi place cum da, are on linie fluida. Overall pare un pas bun facut de la modelul precedent.
Modelele aste hibrid te fac sa-ti schimbi stilul de condus si sa cauti "recordul" ala de consum. O trecere de la a o tine turata pentru ca iti place cum se aude sau cum trage in VTEC Icon_biggrin

Unele aspecte din categoria "nu-mi place" sunt tipice Honda, gen zgomotul mare la rulaj de autostrada, sunetul geamurilor cand sunt intredeschise.
Piano black-ul ala ma enerveaza si pe mine la culme, mi se pare o ieftineala ordinara nu ceva ce ar reprezenta materiale premium. Personal as infolia piesele de la interior intr-o folie cu texture de carbon iar cele de pe exterior intruna transparenta cum zice si kinky

Ce capacitate are bateria?
Honda nu arde uleiul, il foloseste.



The following 1 user says Thank You to yulasinio for this post:
  • Un_dac
Reply



 
#4

Va multumesc de urari!

Am revenit din concediu cu ea si am aproape 4500 km la bord acum. Am avut ocazia sa fac niste teste de consum mai amanuntite intre alimentari si astea sunt concluziile:
1. Scoate intre 4l - 4,5l /100km daca mergi ca un mosulica duminica la piata cu viteza constanta intre 60-75km/h fara depasiri bruste si cu pilotul automat pornit.
2. consumul afisat este cam cu 0,1~0,4l/100 km mai mic decat cel real. De exemplu, am parcurs 491km cu aproape 24,5l de combustibil (4,98 consum real vs. 4,8 afisat). Poate mai "fura" si pompa, nu zic, dar oricum e  destul de accurate;
3. Intre 80-100km/h mers constant consuma peste 5l/100km;
4. la peste 100km/h cu ceva depasiri de tiruri, se duce lejer spre 6l/100km.
5. Mers sportiv, depasiri frecvente, +120km/h = >7l/100km.
Cifrele astea sunt obtinute la drum lung, cu 4 adulti si portbagajul plin de bagaje.

Am avut supriza placuta sa-mi afiseze 3,8l/100km pe distanta parcursa intre Cluj-Napoca si Dej, asta ar fi recordul meu. 
Oricum sunt super multumit de cifre, neasteptat de bune. Insa trebuie tinut cont ca aceste cifre nu pot fi atinse constant in conditii normale de condus la noi in tara.

@yulasinio

Legat de tinut motorul turat, trebuie sa incercati un test drive daca n-ati mers cu una d-asta. Se conduce foarte similar dar totusi atat de diferit fata de o masina conventionala. Motorul termic si pedala de acceleratie au foarte putine in comun. Primul se tureaza de capul lui cand are chef chiar daca stai cu piciorul pe frana. Sunt un pic corelate, a.i. cand accelerezi obti turatia motorului ca sa simuleze mersul cu o masina conventionala. Motorul pe benzina se tureaza doar ca sa produca curent pentru motorul electric care impinge masina sau cand bateria mai are cam 30%. Alta chestie: nu poti tura masina in gol, adica in N sau in P.

Legat de capacitatea beteriei, recunosc ca nu m-am omarat cu detaliile tehnice si chiar nu stiu cat e. Poti sa-ti zic ca se incarca si se descarca foarte repede, de exemplu la o coborare in panta de 1km, bateria se incarca complet fara ajutorul motorului termic.

Daca te ajuta cu ceva, am gasit asta:
Under the bonnet of the 2022 Honda HR-V e:HEV L is a 1.5-litre four-cylinder petrol engine that’s mated to two electric motors on the front axle, with electric power being drawn from a 1.1kWh lithium-ion battery pack that’s located under the boot floor. In total, it makes 96kW of power and 253Nm of torque and power is sent to the front wheels via an e-CVT transmission with paddle shifters to increase the regenerative braking



Reply



 
#5

Le: am facut si ceva off road cu ea mai mult de nevoie. Ne-a bagat GPS-ul pe un drum forestier printr-o padure, masina a urcat fara sa comenteze o panta de 500m prin noroi chiar daca nu e 4x4.

Si in final un pic de Honda porn, poza facuta la barajul Bicaz:

[Image: QA7Lt90.jpg]



Reply



 
#6

Pentru o masina de marimea si greutatea ei este un consum decent (acelasi lucru ca un diesel sau ceva mai bine ca un benzinar modern), insa e clar ca diferenta se face in oras fata de motorizarile clasice.

Sunt curios daca motoarele astea pe post de generator dupa ce se mai rodeaza au un consum diferit.
 Altfel inauntru e liniste?



Reply



 
#7

(12-10-2022, 18:00)kinky_boy Wrote: Altfel inauntru e liniste?

<100-120 Km/h nu se aude nici musca. Daca accelerezi brusc iese formula 1 din ea, dar doar sonorizarea.

Cred ca mai e si impresia de zgomotoasa din cauza ca trece brusc de surdina la zgomot de turatii mari.



Reply



 
#8

(11-10-2022, 22:31)Un_dac Wrote: Daca te ajuta cu ceva, am gasit asta:
Under the bonnet of the 2022 Honda HR-V e:HEV L is a 1.5-litre four-cylinder petrol engine that’s mated to two electric motors on the front axle, with electric power being drawn from a 1.1kWh lithium-ion battery pack that’s located under the boot floor. In total, it makes 96kW of power and 253Nm of torque and power is sent to the front wheels via an e-CVT transmission with paddle shifters to increase the regenerative braking

Bateria cat aia de Insight daca nu ma insel.

Nu sunt eu de masini noi, poate ma duc sa testez un Jade tot cu motor 1.5 hybrid, poate ma bate gandul sa schimb atelajul tot pentru consum. La cum ne plimbam noi sunt tot 10+ media  Icon_biggrin
Honda nu arde uleiul, il foloseste.



Reply


Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


  Theme © 2014 iAndrew  
Powered By MyBB, © 2002-2022 MyBB Group.  
HondaTalk.ro © 2010-2022 - All Rights Reserved.