Vali_Lj
Posts: 438
Threads: 15
Thanks Received: 28 in 25 posts
Thanks Given: 13
Joined: Oct 2010
|
|
27-10-2012, 00:08
(This post was last modified: 27-10-2012, 00:09 by Vali_Lj.)
Am mai adus in familie inca o honda pe care o ochisem de ceva timp , un ej9 in stare buna cu toate utilitatile ca sa zic asa . Desi motorul acesta imi placea cum mergea la cei 250 mii km am decis ca necesita un upgrade si s-a ivit ocazia unui D15B ( 3 stage vtec). Zis si facut ... motor a fost schimbat in cateva ore asta dupa ce cu o zi inainte electricianul a lucrat la partea electrica si practic totul s-a rezumat la swap ,restul fiind plug & play.
Inca nu imi vine sa cred cat de bine echilibrat este motor intre putere si economie combustibil. Motorul este destul de "elastic" iar etajarea cutiei (S40) face condusul in oras placut. Treapta a 3 a m-a uimit cat de lunga este si viteza max pe care am atins-o cu ea 158. Nu am incercat momentan mai mult din cauza turometrului calibrat pentru motorul de 1.4 .
Zilele astea voi lucra sa fac combin cele 2 ceasuri si sa ii fac un consum in oras in modul ECONO.
Pot spune ca swapul a meritat toti banii ia compensatia o voi avea prin consumul redus si puterea mai mare fata de acel 1.4 .
Poze curand
|
Romarshall
Posts: 552
Threads: 3
Thanks Received: 17 in 17 posts
Thanks Given: 10
Joined: Oct 2010
|
|
Sa o stapanesti sanatos!
Frumos swap ai facut tu acolo . D15B-ul ala e de la Marutzu? Din cate am vazut dezvolta 130 de cai si e cam rar motoru', cutia are blocant?. Sa-l alergi sanatos si in siguranta!
You can turbo a vtec but you can't vtec a turbo.
|
Vali_Lj
Posts: 438
Threads: 15
Thanks Received: 28 in 25 posts
Thanks Given: 13
Joined: Oct 2010
|
|
Motorul este cel de la Marutu de pe sedanul ferio vi. De blocant nu stiu ca nu ma interesat si nici nu am intrebat . Motorul este foarte rar si in starea in care este a fost un chilipir.
|
maruta
Posts: 1,772
Threads: 18
Thanks Received: 73 in 60 posts
Thanks Given: 45
Joined: Dec 2010
|
|
27-10-2012, 12:23
(This post was last modified: 27-10-2012, 12:26 by maruta.)
Felicitari, Vali!
Foarte interesant motorul acela. Pana in 3000 rpm merge pe 12 valve, dupa care, intra primul VTEC si le activeaza si pe celelalte si merg toate 16, iar dupa 6000 rpm intra si cel de al 2-lea VTEC.
Dezvolta multa putere pentru litrajul lui, dar este si economic in acelasi timp.
http://asia.vtec.net/article/d15b/
|
yulasinio
Posts: 11,854
Threads: 202
Thanks Received: 182 in 174 posts
Thanks Given: 86
Joined: Oct 2010
|
|
Sa te poarte sanatos Vali. Cred ca ai facut o alegere buna cu motorul, cel de 1.4 nu mi se pare foarte econom.
Sent from my Slimed i9000
Honda nu arde uleiul, il foloseste.
|
Toyboy
Posts: 2,831
Threads: 11
Thanks Received: 81 in 73 posts
Thanks Given: 93
Joined: Oct 2010
|
|
ma bucur sa aud vesti bune din partea ta
sa ai parte de dansa !
|
Romarshall
Posts: 552
Threads: 3
Thanks Received: 17 in 17 posts
Thanks Given: 10
Joined: Oct 2010
|
|
1.4 nu-i econom deloc, la cum merg eu, tot intre 9 si 10 imi ia urban. Am facut un drum de vreo 200+ km extraurban si surpeinzator am scos 5.5, la pompa.
Scuze de offtopic Vali.
You can turbo a vtec but you can't vtec a turbo.
|
Vali_Lj
Posts: 438
Threads: 15
Thanks Received: 28 in 25 posts
Thanks Given: 13
Joined: Oct 2010
|
|
@ maruta : motorul este cat se poate de genial. Momentan incerc sa ma obinuiesc cu el .Din punctul meu de vedere este o combinatie intre D15z7 si D16z6 un mini-me , defapt in principiu asta si este din putinele informatii pe care le-am gasit.
Mai am de modificat instalatia in bord sa pentru modulul de econo sa ma pot mentine in bada de economie.
@ yula & toyboy : multumesc baieti , momentan pana iese din convalescenta ek-ul , compensez prin ej9.
@ romarshall : nu este nici o problema. Intradevar afara consumul este foarte redus la D14A3 chiar si fara upgradeul cu acea garnitura. Problema se pune in depasiri ...
Masina pe care este montat motorul majoritatea o cunoasteti , este ej9-le lui andrei popkorn.
|
BogdanT
Posts: 1,727
Threads: 12
Thanks Received: 27 in 26 posts
Thanks Given: 16
Joined: Oct 2010
|
|
Sa te poarte sănătos Vali!!! Ce harnici sunteţi cu maşinile voastre
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
"To be a driver you need skill, to be a co-driver you need balls of steel"
|
kinky_boy
Posts: 5,249
Threads: 44
Thanks Received: 105 in 92 posts
Thanks Given: 33
Joined: Aug 2011
|
|
sa o stapanesti sanatos vali!
ek-ul de ce e in covalescenta?
|
Vali_Lj
Posts: 438
Threads: 15
Thanks Received: 28 in 25 posts
Thanks Given: 13
Joined: Oct 2010
|
|
Un mic incident la ultima iesire nocturna pe serpentine.... nimic grav , doar estetic ( gen capota , aripi , bara ..) . Momentan astept sa soseasca bara fata si farurile ... in rest totul este luat.
|
yulasinio
Posts: 11,854
Threads: 202
Thanks Received: 182 in 174 posts
Thanks Given: 86
Joined: Oct 2010
|
|
Nu ai luat de EK9 daca tot le schimbi?
Sent from my Slimed i9000
Honda nu arde uleiul, il foloseste.
|
LIVIU_CTS
Posts: 7,278
Threads: 45
Thanks Received: 115 in 107 posts
Thanks Given: 142
Joined: Oct 2010
|
|
riscurile pasiunii..
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat
|
Vali_Lj
Posts: 438
Threads: 15
Thanks Received: 28 in 25 posts
Thanks Given: 13
Joined: Oct 2010
|
|
@ Yula , preturile inca sunt prohibitive pentru ek9 .... poate o da criza si pe la anglia prin primavara ... altfel sub 5000 lire nu se gasesc in stare buna.
@ Liviu :Intradevar , riscurile le cunosc de cand m-am apucat de hobby-ul asta ... reparam si incercam din primavara ...
|
yulasinio
Posts: 11,854
Threads: 202
Thanks Received: 182 in 174 posts
Thanks Given: 86
Joined: Oct 2010
|
|
Ziceam de piese de EK9. In UK sunt inca scumpe daca vrei poti sa incerci aici ca sunt mai ieftine dar si sanse mai putine de a gasi unul in stare buna.
Honda nu arde uleiul, il foloseste.
|
Vali_Lj
Posts: 438
Threads: 15
Thanks Received: 28 in 25 posts
Thanks Given: 13
Joined: Oct 2010
|
|
@ Yula piese de ek9 am pus ce am considerat ca merita momentan ( LSD , suspensie , etc) , dar tot tind spre unul complet .
De cateva zile ma supara relatiul cand era motorul rece statea mereu la 2000 rpm chiar si dupa ce temp apei ajungea la nivelul normal de mers si imi fluctua destul de sus relatiul intre 1200 si 1500 si am decis sa curat IAVC , Clapeta si EGR. Bineinteles ca erau depuneri pe ele de nu imi venea se cred , cel putin la EGR si un cosar se lasa pagubas .
Dupa ce am curatat cele mai sus mentionate am facut resetul la ecu si pret de cateva minute de mers in trafic relatiul a revenit la 1000 rpm , apoi a inceput din nou sa fluctueze . I-am facut diagnoza cu agrafa si imi arunca 7 si 20 adica TSP ( throttle position sensor low/high circuit input) si ELD ( electric load detected) . Daca cu codul 20 cred ca este din cauza conversiei si nu detecteaza el ce trebuie. In schimb cu senzorul de la clapeta nu stiu ce sa cred.... idei???
Am rezolvat azi si cu modulul de la econo. Am tras un fir din mufa modului la mufa de la ecu A30.
|
yulasinio
Posts: 11,854
Threads: 202
Thanks Received: 182 in 174 posts
Thanks Given: 86
Joined: Oct 2010
|
|
TPS-ul poti sa il masori cu voltmetru dar nu mai stiu exact intre ce tensiuni trebuie sa fie. Baga un google vezi daca gasesti ceva.
Sent from my Slimed i9000
Honda nu arde uleiul, il foloseste.
|
georgian03
Posts: 335
Threads: 5
Thanks Received: 13 in 13 posts
Thanks Given: 8
Joined: Jun 2012
|
|
Am avut si eu bele cu TPS-ul dupa o aventura Cernavoda-Bucuresti cu 200km/h constant(pedala la fund). Nu iti poti imagina cum facea cand incercam sa merg incet (50-60), zici ca se oprea motorul si pornea.
Am avut 3 solutii - TPS nou si foarte greu de inlocuit daca nu dai de un electrician bun --- Alt corp de clapeta cu tot cu senzor (era ok varianta) --- iar ultima (multumesc Nebunu) am lasat toata noaptea masina sa se raceasca, dimineata am scos bornele vre-o 10 min si le-am pus la loc = a disparut eroare din bord si masina merge si acum fara problema.
Asta se intampla pe la inceputul lui August.
|
Vali_Lj
Posts: 438
Threads: 15
Thanks Received: 28 in 25 posts
Thanks Given: 13
Joined: Oct 2010
|
|
11-11-2012, 00:39
(This post was last modified: 11-11-2012, 00:41 by Vali_Lj.)
Am sa incerc si asta , pare ciudata dar sa vedem daca da efectul scontat. Am gasit ce trebuie masurat cu un aparat de masura.Pe firul verde ce vine la TPS este o tensiune ce trebuie masurata cu contactul pus ( fara a porni motorul) iar firul de minus la caroserie/blocul motor. Valoarea cu clapeta inchisa trebuie sa fie 0,4v iar cu ea deschisa la maxim 4,5v. Totodata trebuie sa masor sa nu exista caderi cand inchid/deschid clapeta progressiv.
Am sa incerc si varianta mentionata de georgian03 si daca nu da rezultate am sa trec la masurat.
|
georgian03
Posts: 335
Threads: 5
Thanks Received: 13 in 13 posts
Thanks Given: 8
Joined: Jun 2012
|
|
Succes. La mine a functionat perfect, sper sa functioneze si la tine.
Singura explicatie pe care mi-am imaginat-o ar fii aceea ca eu cand am mers cu ea deschisa la maxim s-a demagnetizat (din ce am inteles sunt niste chestii pe acolo legate de asta) iar cand am lasat-o in pozitia "inchis" s-au asezat alea pe acolo iar cand am scos bornele s-a dus tot curentul de peste tot, inclusiv ECU ca sa se reseteze, iar cand au primit iar curent a fost cat trebuia.
Probabil e o explicatie stupida si tare as vrea sa imi explice cineva exact cum de si-a revenit. ?
|
|