Vali_Lj
Posts: 438
Threads: 15
Thanks Received: 28 in 25 posts
Thanks Given: 13
Joined: Oct 2010
|
|
27-10-2012, 00:08
(This post was last modified: 27-10-2012, 00:09 by Vali_Lj.)
Am mai adus in familie inca o honda pe care o ochisem de ceva timp , un ej9 in stare buna cu toate utilitatile ca sa zic asa . Desi motorul acesta imi placea cum mergea la cei 250 mii km am decis ca necesita un upgrade si s-a ivit ocazia unui D15B ( 3 stage vtec). Zis si facut ... motor a fost schimbat in cateva ore asta dupa ce cu o zi inainte electricianul a lucrat la partea electrica si practic totul s-a rezumat la swap ,restul fiind plug & play.
Inca nu imi vine sa cred cat de bine echilibrat este motor intre putere si economie combustibil. Motorul este destul de "elastic" iar etajarea cutiei (S40) face condusul in oras placut. Treapta a 3 a m-a uimit cat de lunga este si viteza max pe care am atins-o cu ea 158. Nu am incercat momentan mai mult din cauza turometrului calibrat pentru motorul de 1.4 .
Zilele astea voi lucra sa fac combin cele 2 ceasuri si sa ii fac un consum in oras in modul ECONO.
Pot spune ca swapul a meritat toti banii ia compensatia o voi avea prin consumul redus si puterea mai mare fata de acel 1.4 .
Poze curand
|
Romarshall
Posts: 552
Threads: 3
Thanks Received: 17 in 17 posts
Thanks Given: 10
Joined: Oct 2010
|
|
Sa o stapanesti sanatos!
Frumos swap ai facut tu acolo  . D15B-ul ala e de la Marutzu? Din cate am vazut dezvolta 130 de cai si e cam rar motoru', cutia are blocant?. Sa-l alergi sanatos si in siguranta!
You can turbo a vtec but you can't vtec a turbo.
|
Vali_Lj
Posts: 438
Threads: 15
Thanks Received: 28 in 25 posts
Thanks Given: 13
Joined: Oct 2010
|
|
Motorul este cel de la Marutu de pe sedanul ferio vi. De blocant nu stiu ca nu ma interesat si nici nu am intrebat  . Motorul este foarte rar si in starea in care este a fost un chilipir.
|
maruta
Posts: 1,772
Threads: 18
Thanks Received: 73 in 60 posts
Thanks Given: 45
Joined: Dec 2010
|
|
27-10-2012, 12:23
(This post was last modified: 27-10-2012, 12:26 by maruta.)
Felicitari, Vali!
Foarte interesant motorul acela. Pana in 3000 rpm merge pe 12 valve, dupa care, intra primul VTEC si le activeaza si pe celelalte si merg toate 16, iar dupa 6000 rpm intra si cel de al 2-lea VTEC.
Dezvolta multa putere pentru litrajul lui, dar este si economic in acelasi timp.
http://asia.vtec.net/article/d15b/
|
yulasinio
Posts: 11,699
Threads: 200
Thanks Received: 179 in 171 posts
Thanks Given: 85
Joined: Oct 2010
|
|
Sa te poarte sanatos Vali. Cred ca ai facut o alegere buna cu motorul, cel de 1.4 nu mi se pare foarte econom.
Sent from my Slimed i9000
Honda nu arde uleiul, il foloseste.
|
Toyboy
Posts: 2,783
Threads: 11
Thanks Received: 81 in 73 posts
Thanks Given: 93
Joined: Oct 2010
|
|
ma bucur sa aud vesti bune din partea ta
sa ai parte de dansa !
|
Romarshall
Posts: 552
Threads: 3
Thanks Received: 17 in 17 posts
Thanks Given: 10
Joined: Oct 2010
|
|
1.4 nu-i econom deloc, la cum merg eu, tot intre 9 si 10 imi ia urban. Am facut un drum de vreo 200+ km extraurban si surpeinzator am scos 5.5, la pompa.
Scuze de offtopic Vali.
You can turbo a vtec but you can't vtec a turbo.
|
Vali_Lj
Posts: 438
Threads: 15
Thanks Received: 28 in 25 posts
Thanks Given: 13
Joined: Oct 2010
|
|
@ maruta : motorul este cat se poate de genial. Momentan incerc sa ma obinuiesc cu el .Din punctul meu de vedere este o combinatie intre D15z7 si D16z6 un mini-me , defapt in principiu asta si este din putinele informatii pe care le-am gasit.
Mai am de modificat instalatia in bord sa pentru modulul de econo sa ma pot mentine in bada de economie.
@ yula & toyboy : multumesc baieti , momentan pana iese din convalescenta ek-ul , compensez prin ej9.
@ romarshall : nu este nici o problema. Intradevar afara consumul este foarte redus la D14A3 chiar si fara upgradeul cu acea garnitura. Problema se pune in depasiri ...
Masina pe care este montat motorul majoritatea o cunoasteti , este ej9-le lui andrei popkorn.
|
BogdanT
Posts: 1,697
Threads: 11
Thanks Received: 27 in 26 posts
Thanks Given: 16
Joined: Oct 2010
|
|
Sa te poarte sănătos Vali!!! Ce harnici sunteţi cu maşinile voastre
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
"To be a driver you need skill, to be a co-driver you need balls of steel"
|
kinky_boy
Posts: 5,050
Threads: 39
Thanks Received: 100 in 87 posts
Thanks Given: 31
Joined: Aug 2011
|
|
sa o stapanesti sanatos vali!
ek-ul de ce e in covalescenta?
|
Vali_Lj
Posts: 438
Threads: 15
Thanks Received: 28 in 25 posts
Thanks Given: 13
Joined: Oct 2010
|
|
Un mic incident la ultima iesire nocturna pe serpentine.... nimic grav , doar estetic ( gen capota , aripi , bara ..) . Momentan astept sa soseasca bara fata si farurile ... in rest totul este luat.
|
yulasinio
Posts: 11,699
Threads: 200
Thanks Received: 179 in 171 posts
Thanks Given: 85
Joined: Oct 2010
|
|
Nu ai luat de EK9 daca tot le schimbi?
Sent from my Slimed i9000
Honda nu arde uleiul, il foloseste.
|
LIVIU_CTS
Posts: 7,278
Threads: 45
Thanks Received: 114 in 106 posts
Thanks Given: 142
Joined: Oct 2010
|
|
riscurile pasiunii..
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat
|
Vali_Lj
Posts: 438
Threads: 15
Thanks Received: 28 in 25 posts
Thanks Given: 13
Joined: Oct 2010
|
|
@ Yula , preturile inca sunt prohibitive pentru ek9 .... poate o da criza si pe la anglia prin primavara ... altfel sub 5000 lire nu se gasesc in stare buna.
@ Liviu :Intradevar , riscurile le cunosc de cand m-am apucat de hobby-ul asta ... reparam si incercam din primavara ...
|
yulasinio
Posts: 11,699
Threads: 200
Thanks Received: 179 in 171 posts
Thanks Given: 85
Joined: Oct 2010
|
|
Ziceam de piese de EK9. In UK sunt inca scumpe daca vrei poti sa incerci aici ca sunt mai ieftine dar si sanse mai putine de a gasi unul in stare buna.
Honda nu arde uleiul, il foloseste.
|
|