This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Honda CRX DelSol ESi '98 (EH6)



 
#1

Salut,

Posesor, de vreo 3 ani si ceva, al "minunii" din titlu; nascuta in 1998, copilaria si adolescenta petrecute in Germania. In perioada asta, am facut vreo 18.000-20.000 km: plimbari de weekend si concedii si foarte putini ca masina de oras.
Pana acum, in afara de schimburile de rigoare nu s-a pus problema unor investitii/schimbari majore (asta si din lipsa de timp /bani / chef). Insa ... sunt 2-3 chestiuni care au devenit "urgente". Si aici as avea nevoie de ajutorul vostru.
1. Suspensia.
Masina am luat-o deja coborata si, evident, cu echipare sport. Daca as rula-o doar pe autostrada, si aia impecabila, poate n-ar fi o problema. Dar, pe de o parte, la "saritorile" mai lungi, daca nu le iau in diagonala, lovesc cu "burta", pe de alta parte, cum drumurile sunt asa cum sunt (si nu numai in Romania!), iti scoate pietrele de la rinichi. Dupa 2-300 km deja dispare orice placere.
Ce ma intereseaza este s-o ridic si, in acelasi timp, sa trec pe o echipare semi-sport (a se vedea si finalul).

2. Jante + anvelope.
Si astea au fost modificate: 205 x 40 x R17 (fata de 185 x 60 x R14 cat scrie in certificat). E drept, vizual, arata super. Practic insa ... orice "dambulet", luat la 90-100 km/h, iti da senzatia ca ti s-a rupt roata (jentile, cele de pe fata mai ales, au fost deja de vreo 3 ori la indreptat).
Cum am ajuns in punctul in care trebuie sa-i schimb incaltarile, as vrea totusi sa schimb cu tot cu janta, sa trec la un R mai mic si deci la un side wall mai inalt. Nu ma pot hotara insa intre: 205/45 R16, 205/50 R15 si, respectiv, variantele pe 195. Si mai este un aspect legat de pneuri: as vrea ceva semi-sport.
Vis-a-vis de 205/50, pneul de 205/45 mi se par mai OK pentru stabilitatea in viraje (v-a "flamba" mult mai putin) insa nu-mi dau seama daca cei 10mm mai mult la "inaltime" (fata de ce am in prezent) sunt suficienti pentru a amortiza "damburile".

Un amanunt important, valabil pentru ambele puncte (poate chiar combinatia lor): nu vreau s-o transform in "masina de oras". Vreau un pic mai mult confort, e adevarat, dar, cum imi place sa conduc mai "avantat", mai "agresiv" n-as vrea sa renunt prea mult (sau complet) la "asezarea pe drum".

Anticipat, multam fain pentru ajutor.



Add Thank You Reply



 
#2

Salutare si bine ai venit pe forum.

Pentru a pastra prezenta as alege jantele pe 16 cu gume 205/45 pentru ca sunt mai usor de gasit si accesibile. La suspensie depinde de cum a fost coborata, a fost schimbata doar arcuri sau si amortizorul? Niste poze ar ajuta.
Honda nu arde uleiul, il foloseste.



Add Thank You Reply



 
#3

Merci mult, si de urari si de raspuns.

Mai mult ca sigur au fost schimbate si telescoape si arcuri (nu bag, insa, mana in foc).
Am atasat 2 poze in care am incercat sa prind seria / codul de pe telscoapele din fata.
Cele de pe spate sunt KAMOKA - nu am reusit, ridicata pe cric, sa prind seria / codul.

Am mai atasat si 2 poze cu masina, poate ajuta, asa la general.

Legat de pneuri si jenti, (cred ca) m-am prins de unde vine o problema: janta (8J17H2) prea lata pentru cauciuc. Ceea ce duce la curbarea anvelopei (pe laterale) si deci la o reducere a distantei intre buza jentii si asfalt. Gresesc?
Prin urmare, cred ca o sa ma orientez catre:
- jenti 7J x 16;
- anvelope 205/45 R16.


Attached Files Thumbnail(s)
               



Add Thank You Reply



 
#4

205/45/16 e un compromis bun intre dinamica si confot. eu am arcuri rosii cu amortizoare bilstein sprint b8, lucreaza exceptional. zilele trecute am mers cu masina unui amic, cu suspensie standard.....confort maxim, ca un logan, dar panica la viraje. nu as putea merge cu asa ceva, nu pt o masina ca asta.
verifica si articulatiile, cel mai probabil bucsile sun cam duse si asta da efectul de "catastrofa" la trecerea peste crapaturi, denivelari, capace de canal. stiu pt ca am condus o masina cu articulatiile praf si aveam impresia ca se dezintegreaza. cu bucsi noi......vis!
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Add Thank You Reply



 
#5

R16 7J ET35 cu 205/45 vazusem si la tine (pozele din 16/05/2015) si chiar mi-a placut. Le-am tot comparat insa cu ce am pe masina si cam dadea cu virgula. Intre timp insa cred ca m-am lamurit de unde "virgula".

Ieri am fost cu ea la un "prieten priceput" sa-i facem o mica inspectie: bucsi, pivoti etc samd. In afara de bucsa de la capatul bratului (dinspre roata, unde se prinde furca telescopului) si de un burduf de planetara crapat, restul pare OK. Oricum, nu "bate", nu troncane...cel putin nu inca Icon_smile

"Arcuri rosii" la ce anume te referi? Tot bilstein sau vrei sa spui ca seamana cu ale mele? Poti, te rog, sa-mi recomanzi ceva balansat intre comfort si sportivitate si decent ca pret?
O intrebare de "novice": ca s-o inalt, presupun ca ar tebui sa inlocuiesc doar arcul, nu si telescopul, corect? Daca e asa, e bine ... daca nu, ma apropii de 1200-1300 euro (cu tot cu jenti si anvelope) ceea ce e cam multicel pentru bugetul previzionat.

P.S. Intre timp m-a lasat bobina Icon_smile



Add Thank You Reply



 
#6

(11-07-2017, 09:48)LIVIU_CTS Wrote: cel mai probabil bucsile sun cam duse si asta da efectul de "catastrofa" la trecerea peste crapaturi, denivelari, capace de canal. stiu pt ca am condus o masina cu articulatiile praf si aveam impresia ca se dezintegreaza. cu bucsi noi......vis!

La viteze mici (40-50) e OK. La viteze mai mari (> 90) se aude / simti de zici ca se rupe roata. Si asta cred ca vine din conformatia janta + cauciuc. Abia astept sa trec pe 16 si sa-i fac proba.



Add Thank You Reply



 
#7

Schimbă prima dată jantele și vezi cum se comportă după, oricum 17 sunt prea mari pentru mașina asta și îi strică și din manevrabilitate.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Honda nu arde uleiul, il foloseste.



Add Thank You Reply



 
#8

oricat de tare ai da, cand ai senzatia "ca se rupe masina" e din articulatii/suspensii.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Add Thank You Reply



 
#9

Arcurile Integra WRT. - VTT-IN-IN-003 ... e ceva de capul lor sau sunt un mare fis?
(nu stiu daca e ok sa pun link-ul, daca nu, scuze)
https://www.autolux.ro/kit-arcuri-sport-...in-in-003/

Daca nu, dati-mi va rog o alternativa. Multumesc frumos.



Add Thank You Reply



 
#10

eibach pro kit.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



The following 1 user says Thank You to LIVIU_CTS for this post:
  • bgMiKe
Add Thank You Reply



 
#11

Luat jante: 16" 7J ET35 - 150€.
In "comanda": anvelope Barum bravuris 3HM 83Y, 205/45 R16. (alternativa este/era Nexen nfera su1)
(poze, la incaltare)

Urmeaza arcurile ... inca nu m-am decis.
Eibach-urile, kit-ul fata spate, l-am gasit de pe la vreo 650 lei (E4020-140 - asta este codul?).
Sunt insa 2 intrebari care ma "batuie":
1. asigura o coborare de pana la 40 mm. Fata de stock, am inteles. Dar, raportat la ce am eu acum, ce se va intampla? Pentru ca, de fapt, eu as vrea s-o mai intalt cu vreo 25-30 mm. 30-40mm. Mai ales ca, din schimbarea de janta + anvelopa o sa-mi coboare cu vreo 10mm.
2. Sunt ele compatibile cu telescoapele din prezent? Sau, va trebui sa le schimb (tot acum)?

Btw, poate cineva sa-mi spuna care este distanta, in configuratie stock, de la sol la centrul butucului / buza aripii? Ca sa-mi pot face si eu o idee cat de mult a fost coborata.



Add Thank You Reply



 
#12

40mm pe telescopul standard e cam mult părerea mea. Caută ceva 20-25 și atunci sigur se va mai ridica față de cum stă acuma.
Pune jantele prima dată să vezi cum stă și apoi decidete la arcuri.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Honda nu arde uleiul, il foloseste.



Add Thank You Reply



 
#13

pro kit e perfect compatibil cu amortizoare oem.
ca sa-ti faci o idee, uita-te pe topicul lui laux, la del solul lui, el are pro kit pe el. mie nu mi-au placut pt ca era prea inalta si cam moale pt ce vreau eu de la masina.
Invidia Injen Weapon-R Eibach Drag Wheels Skunk2 Magnat



Add Thank You Reply



 
#14

(15-07-2017, 23:15)asinio Wrote: 40mm pe telescopul standard e cam mult părerea mea. Caută ceva 20-25 și atunci sigur se va mai ridica față de cum stă acuma.
Pune jantele prima dată să vezi cum stă și apoi decidete la arcuri.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Legat de roti, trecand de la 205/40 R17 la 205/45 R16 o sa am o reducere a diametrului rotii de 4,90 mm. Luand in calcul si faptul ca, in aest moment, flancul cauciucului este "arcuit" si nu drept, pot sa ignor diferenta. Sau, atlfel spus, prin schimbarea janta+anvelopa nu voi influenta garda la sol.
Se poate sa ma insel (desi din calcule nu ar trebui!) dar o sa aflu asta marti sau miercuri cand imi ajung si cauciucurile.

Tocmai, nu stiu daca e telescopul standard sau a fost inlocuit cu o versiune sport. Zilele urmatoare cand schimb bucsiile o sa fie pe elevator si o sa pot vedea codul (sper). Si toate intrebarile mele vin din faptul ca, pe de o parte, nu stiu cum/cat ar fi trebuit sa fie stock, pe de alta parte nu am habar ce / cum / cu ce s-a inlocuit pana sa ajunga la mine.

La eibach-uri, pe site-ul producatorului, se spune "pana la 40mm" insa la majoritatea vanzatorilor am vazut ca se mentioneaza 30mm.
Problema / Dilema mea e ca nu am habar cu cat este, de fapt, coborata masina in aces moment sau care este "inaltimea" standard.
Daca as avea certitudinea ca, fata de ce am acum, folosind eibach-urile, mi se mai inalta cu 20-25mm .... maine le-as lua si as termina cu "stresul".



Add Thank You Reply



 
#15

(15-07-2017, 23:32)LIVIU_CTS Wrote: pro kit e perfect compatibil cu amortizoare oem.
ca sa-ti faci o idee, uita-te pe topicul lui laux, la del solul lui, el are pro kit pe el. mie nu mi-au placut pt ca era prea inalta si cam moale pt ce vreau eu de la masina.

Adica vrei sa spui ca pe langa arcuri ar trebui (musai) si telescoapele, tot sport.
Am vazut Bilstein-urile B8 de care ziceai (24-016032 / 24-016049  si 24-016056 ... astea sunt?) si sunt vreo 500 euro. Nu zic ca-s mult sau putin doar ca ... intru in bugetul de concediu si ma "cearta" nevasta.
Asa, m-am uitat si la KYB Ultra-RS si-s pe la vreo 270 euro (si din ce am vazut pe forum sunt unii care au / au avut asa ceva).
Daca astea de-s acum pe ea nu merg ... asta e, cred ca o sa ma bag la KYB-uri si peste 1-2 ani mai vedem.
Daca mai pot sta cu ele ... peste vreo 4-5 luni ma bag la Bilstein-uri.

Singura dilema ramane daca (si cu cat) se mai inalta schimband arcurile de pe ea cu Eibach-urile.



Add Thank You Reply


Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


  Theme © 2014 iAndrew  
Powered By MyBB, © 2002-2017 MyBB Group.  
HondaTalk.ro © 2010-2017 - All Rights Reserved.