01-12-2010, 10:30
Ma vad pus in fata unei dileme si trebuie sa o impartasesc si cu altii, poate primesc ceva ajutor.
Asadar: se da un CIVIC EG3 din 1994. Motorul este 1.3 carburatie. Evident, dupa ce-am zis ca vreau sa fie doar o masina de zi cu zi, pentru mers in oras si nimic altceva, au inceput sa ma bantuie vise umede in care se facea ca masina are un numar infinit de cai putere. Drept urmare am inceput sa ma intreb: o turbez, sau aduc un SiR din UK si ii trantesc un swap?
Varianta 1, turbarea: se iau injectoare, chiulasa, ECU si alte nimicuri de pe motorul de 1.5 si se monteaza cu succes pe masina. De mers, merge, ca stiu pe cineva care a facut operatiunea asta si masina functioneaza Părul sau lâna care acoperă pielea unor animale. de multa vreme. Asta se datoreaza faptului ca blocul motor se pare ca-i identic, diferenta fiind facuta de pistoane si de chiulasa. Apoi, dupa un drive-test si-un zambet larg, se trece la turbare, despre care nu stiu mare lucru. Aici mi-ar fi de folos niste link-uri catre diverse kit-uri de turbo pe care le-as putea aduce si care s-ar potrivi. Avantajul este ca nu-mi bat capul cu politie si RAR, pentru ca motorul ramane - pe hartie - acelasi. Dezavantajele sunt multe... trebuie sa cumpar frane, sa umblu la cutie, la planetare etc.
Varianta 2, swap-ul: se aduce un SiR din UK si se dezmembreaza. Se transplanteaza motor cu transmisie, frane si orice altceva se mai considera necesar. Mai raman si o gramada de piese care se pot revinde sau folosi. Din ce-am AUZIT, s-ar gasi SiR in UK pe undeva pe la 500 lire, insa habar n-am cat m-ar putea costa adusul masinii de acolo pana aici. In plus, habar n-am unde se afla acest depozit de SiR-uri, aceasta oaza a fericirii... Daca m-ar putea ajuta cineva cu detalii in acest sens, i-as ramane profund indatorat si vesnic recunoscator (in bere/suc/alte fluide).
Avantajele variantei 2 sunt nenumarate, insa ma sperie doua lucruri: adusul masinii de acolo si umblatul pe la RAR/politie. Decat sa am de-a face cu statul roman, mai bine imi bag un cap de planetara in evacuare.
Deci, sugestii sau reclamatii? Vreo varianta cu numarul 3?