03-01-2011, 01:20
IACV-ul este valva responsabila cu ajustarea relantiului prin fluctuarea masei de aer care intra in motor, ajustarea de face de catra ECU in functie de valoriile primite.
Motive pentru care are trebui sa curatam aceasta valva.
-Relantiu marit chiar si dupa ce motorul ajunge la temperatura de functionare
-Relantiu saltaret
De ce avem nevoie:
- Un clichet
- O tubulara de 12mm
- Patent
- Ceva de curatat, carburol, solutie de curatat franele sau chiar benzina
- niste servetele
ATENTIE: Lasati motorul sa se raceasca macar 2h inainte de operatiune.
1) Prima data trebuie sa localizam valva, deschideti capota si uitativa in spatele galeriei de admisie langa clapeta de aer. IACV-ul este atasat de galerie
2) Asezati cateva carpe sub cele doua furtune de cauciuc pentu ca veti pierde putin lichid de racire. Indepartati colierele de pe furtune cu ajutorul patentului si scoateti furtunele afara, incercuite cu galben in poza de mai jos. Sa nu cumva sa taiati furtunele pentru ca dimensiunea este exacta si va trebui sa cumparati altele.
3) Acum deconectati mufa conectata pe senzor, incercuita cu albastru.
4) Pentru a outea scaote valva desfaceti cele doua suruburi incercuite cu rosu.
Atentie la garnitura de cauciuc sa nu o miscati/ rupeti pentru ca veti pierde lichid de racire dupa remontare.
5) Acum cu ajutorul solutie de curatat (fiecare cu ce are) incercati sa curatati interiorul valvei sprayind in interiorul celor doua gauri. Continuati sa faceti asta pana ce nu mai iese solutie murdara din interior (sau cat credeti dumneavoastra) In poza puteti observa si garnitura de cauciuc mentionata mai sus.
6) Dupa ce ati terminat curatenia lasati valva sa se usuce un pic inainte sa o remontati pe masina. Cam 20 de minute ar fi bine.
Acum remontati totul in ordinea inversa.
O poza inainte:
O poza dupa:
Spor la treaba

Honda nu arde uleiul, il foloseste.