Sambata sa intamplat..
Mergeam prin oras de vreo 20 minute . Vine o intersectie . Semaforul rosu .
La un moment dat realizez ca sunt cam aproape de el si inca n-am franat . Ma gandesc rapid : " cum de n-am vazut pana acum?! " Apas pedala si nimic. Mai apas o data si cade pedala la podea. Pana sa mai am timp de altceva eram deja dincolo de intersectie . Noroc ca nu erau masini pe drumul cu prioritate.
Ma opresc pe dreapta si deschid capota .Vasul cu lichid de frana aproape gol.
Trimit pe frate-meu in spate sa se uite la roti . Cand apas pedala curge lichidul la roata dreapta spate .
Am ajuns asa incet acasa cu 1-a a 2-a . Ridic masina pe cric ma uit si se vedea undeva in spatele etrierului ca picura dar nu mi-am dat seama exact. Cum nu aveam acces acolo si nici canal unde sa ma duc m-am dus la mecanic.
Sub surubul de aerisire la frane era o amarata de saiba distrusa de la care sa desfacut surubul ala de aerisit frana.
Ideea e ca am vazut de ceva vreme ca dispare lichidul de frana asa incet . Tot am completat dar mi-a fost LENE sa caut care e problema.
Are bec de avertizare care se aprinde cand scade mai mult lichidul . Sa aprins si ala candva dar totusi mergea frana. Am completat atunci i m-am bazat tot timpul pe asta "daca scade prea mult se aprinde becul". De data asta nu sa mai aprins decat prea tarziu.
Ma gandesc acum ca toata amanarea asta m-ar fi putut costa foarte mult...
Nu stiu daca e neaparat util ce am scris aici dar sper sa nu aveti niciodata probleme de astea.
Ideea e ca nu e de joaca cu frana ...
11-02-2011, 03:45 (This post was last modified: 11-02-2011, 18:41 by LauX_LauX_LauX.)
Asta este vina ta ca nu ai dat importantza lichidului pierdut.
Eu tot asa pierdeam benzina, mirosea a benzina dupa mine.
Am urcat-o pe canal si doar cu motorul pornit am putut oberva umezeala pe la busonul de golire a rezervorului unde era o saiba din aluminiu putreda. Am strans-o si nu mai curge, normal trebuia schimbata dar atunci eram cu rezervoru plin ochi.
Cand e vorba de benzina, lichid, ulei chiar si apa nu e de joaca, necesita interes si prioritate maxima. Oricand poa sa cedeze un furtun sau o conducta si ai pus-o.
Azi trebuie sa-mi fac si eu o presiune la roti, ca am impresia imi trage un pic dreapta atunci cand franez. Adica vreau sa fac presiunea ca sa elimin posibilitatea diferentei din anvelope si sa fiu sigur ca-i de la frana.
Nu stiu cum de ai saiba acolo pentru ca suruburile de aerisire aunt conice si asa etanseaza in etrier. Sa nu fi fost ceva probleme la etrierul respectiv si cineva sa fi pus saiba aia acolo.
Daca e cazul sa fie vreo modificare facuta va trebui sa schimbi etrierul.
11-02-2011, 18:58 (This post was last modified: 11-02-2011, 19:03 by LauX_LauX_LauX.)
Cu siguranta aerisitorul original s-a rupt si a fost data alta gaura mai mare, facut alt filet si montat un surub normal cu saiba, altfel nu-mi explic ce cauta saiba aia acolo. Asa cum spune si yulasinio aerisitorul original este conic, are gaura pe mijloc si acoperit cu o caciula de guma.
11-02-2011, 21:33 (This post was last modified: 11-02-2011, 21:37 by 417431.)
Merci de info si de poze .
Tot ce se poate sa fi modificat cineva acolo candva desi m-ar mira sa fi facut in Germania cineva romanisme de astea ca de acolo am adus-o. Acum ca mi-ati zis ca doar de la modificari poate fi saiba acolo realizez ca a stat masina in 2008 vreo 2 saptamani la mecanicu asta de a gasit saiba, pentru inlocuire cablu de frana de mana exact la roata aia .... Oricum la primul picur disparut din lichid pun etrierii de pe masina neagra cu tot cu discuri si placutze pentru ca sunt in stare mult mai buna pe aia .
Cine stie cum se aierisesc franele la civic cu ABS ? Eu vreau sa-mi schimb lichidu de frana si m-ar interesa cum se procedeaza. Am auzit ca se aieriseste in cruce si cu motoru pornit. Vreau mai multe detalii.
De obicei se incepe de la roata din stanga fata, apoi cea drepta fata, dreapta spate si stanga spate dar poate fi diferit la tine. Nu ai manualul service?
Desurubeaza tori aerisiotorii si lasa sa curga lichidul de frana vechi, scoate capacul de la vasul de lichid de frana ca o sa curga mai repede. Dupa ce iasa lichidul vechi poti sa incepi sa torni lichid nou in vasul de lichid astfel o sa impingi ce mai ramane din lichidul vechi afara. Eu de obicei il lasam in cadere libera pana ce incepea sa picure lichid nou pe la aeristoare dupa care le inchideam si incepeam procesul de aerisire. Iti prinde bine sa ai pe cineva cu tine sa faca pedala si sa ai motorul pornit pentru ca ajuta servo-ul la pedala
08-06-2011, 18:40 (This post was last modified: 08-06-2011, 18:55 by LauX_LauX_LauX.)
La mine se face in X si nu am avut rabdare sa-l schimb pe tot, oricum pana-n pompa servo tot a intrat lichid nou. La ambreiaj l-am schimbat complet iar acum pedata prinde mai frumos fata de inainte.
30-12-2011, 05:04 (This post was last modified: 30-12-2011, 16:54 by 417431.)
Un mic update .. Acelasi etrier eceeasi problema . Cu mult noroc n-am avut nimic in fata nici azi . Ma ingrozeste treaba asta Am dat roata jos ,am strans surubul de aerisire si gata -merge . Dar cred ca tre sa-mi schimb etrierul respectiv . La prima vedere nu e nici o problema dar nu pot sa-mi explic cum se desfileteaza surubul ala de aerisit asa singur...
L.E. Nu e modificat nimic la aerisire dupa cum zicea mecanicul . E cum a venit din fabrica.
Am vorbit cu cineva de niste etrieri cu tot cu cablurile de frana de mana ca nici aia nu prea merge Mai bine asa decat sa astept sa vad daca se mai desface. Poate fi prea tarziu alta data .
Asa era sa o patesc si eu cu franele. Cand am pus contactul s-a aprins becul, eu eram tare nedumerit pe moment si tot tranteam frana de mana ca poate a ramas blocata, am mers usurica usurica pana acasa si cand am coborat am vazut ca roata din dreapta fata avea niste scurgeri pe ea. Am dat etrierul jos pentru o inspectie si ce credeti ca era? garniturile de la piston erau facute praf. Asa ca am schimbat garniturile si acum merge fara probleme.
Mare atentie la montarea culisorilor de ghidare pe calaretii de la etrieri. Acestia sunt de doua feluri: unul negru-verzui perfect rotund si altul auriu cu 2 sau chear 4 tesituri, depinde de model. Cel rotund (PIN B) in majoritatea cazurilor vine sus iar celalat (PIN A) vine jos, DAR am verificat cateva schite si uneori vin motate chear invers. Pentru a le monta corect le desfacem pe rand sau ne uitam dupa urma de uzura ramasa pe interiorul calaretului. Daca au fost motate invers de un mecanic neatent va luati dupa schema exacta a modelului respectiv.
Pentru cei cu civic Eg/ej/ek...recomand si verificarea conductelor metalice de frana de sub masina...sunt predispuse la rugina...dati jos protectia de plastic si verificati...mai ales in dreptul bridelor de prindere...eu m-am speriat cand am vrut sa schimb conductele de benzina...si mi s-a sfaramat conducta de frana in mana...
BIne zis EG/EJ si EK ca la ED9 conductele sunt trase prin interior
Cu cat e mai veche cu atat a fost mai bine gandita !
Ce am mai obervat la astea vechi sunt fuzetele care au in plus doua urechi pe care vine un guler din tabla cu rol de protectie a piulitei pivotului superior.