29-08-2018, 09:55
Salutare!!!
Sunt la a 4-a Honda... le-am luat la rand de la civic 1.4 am trecut la civic 1.5 apoi la accord 1.8 si acum am ajuns la accord 2.2 ictdi , Executive... pot spune ca mi s-a indeplinit o dorinta de mai demult... plus ca masina a avut prima inmatriculare fix de ziua mea in decembrie dar in 2004
Am hotarat sa trec la diesel datorita consumului si cu gandul ca intr-o zi o sa pun mana din nou pe un civic ek pe care o sa il tin ca masina de hobby cu care sa-mi fac damblaua
Accordul l-am cumparat din Romania, Oradea, initial am vrut sa merg in Germania dupa una dar am dat peste un pasionat care a intretinut-o bine si am hotarat sa merg sa o vad. Am verificat-o in reprezentanta, s-a constatat ca avea o problema cu distributia care era cam uzata...si inca cateva probleme minore... am negociat in baza acestei constatari si punand in balanta faptul ca este foarte ingrijita am luat-o.
Toti cei cu care am discutat au zis ca la 174.000km... e cam devreme pentru distributie sa se strice... dar, avand facturi cu istoricul masinii, am vazut ca proprietarul de dinaintea celui de la care am cumparat-o a folosit un ulei gresit pentru aceste modele de motoare... de acolo si uzura excesiva a lantului...
Inainte de a decide sa schimb distributia, am mai trecut pe la un mecanic care mi-a spus ca modelele astea au o boala cu fulia de la vibrochen si ca s-ar putea sa fie asta cauza zgomotului... am schimbat fulia, am dat-o jos pe cea veche si intr-adevar lipsea o bucata din insertia de cauciuc din ea dar sunetul nu a disparut de tot...
Am gasit un service aici in Timisoara cu oameni care nu se sperie de o distributie pe lant si nici nu mi-au cerut un pret pe manopera astfel incat sa ma faca sa renunt la ideea de a o schimba si am trecut la treaba.
Uzura si cauza zgomotului am gasit-o pe lantul de la pompa de ulei.. dar daca tot am ajuns pana acolo, am schimbat si cel de la axele cu came cu tot kitul.
Costul total al pieselor avand in vedere ca am schimbat si lantul de la axele cu came cu tot cu pinioane, intinzator, patine cat si lantul de pe pompa de ulei cu tot ce trebuie plus cele de trebuinta (garnituri injectoare, garnituri capac supape, ulei, filtru, antigel..etc..) daca pun si fulia de la vibrochen in calcul trec de 1000€...
Dar vreau sa spun ca acum masina se aude asa cum trebuie, de atunci am facut in jur de 5000km, nu consuma uleiul avand in vedere ca folosesc 0w30 ACEA A5/B5, asa cum recomanda producatorul.
In plus, din luna mai de cand am cumparat-o am schimbat toate filtrele, am pus arcuri eibach,discuri si placute spate, am montat un auxiliar cu USB si jack de 3.5, si anvelope de vara...
Pana in momentul de fata sunt multumit de cum merge si cat consuma... (la drum am scos consum de 5.6l/100km cu 4 persoane in masina si portbagajul plin, calculat de la pompa la pompa, drum de aproximativ 750km din care maxim 150km autostrada).
Planurile de viitor ar fi: folie pe geamuri, niste jante pentru sezonul de vara, as vrea sa curat EGR-ul (din cate am inteles nu a fost curatat niciodata) si m-ar tenta un soft dar nu as vrea sa o duc la limita si nici sa renunt la egr/catalizator... imi place sa raman legal si sa ma pot baza pe masina oricand.
P.S. Am fotografii cu lanturile de la distributie si piesele adiacente, cu uzura care exista si toate detaliile de care aveti nevoie in caz ca decideti sa o schimbati si aveti nevoie de ajutor.
Accord CN1- N22A1, 04'
ex: Accord CH6- F18B2, 00'
ex: Civic EK3- D15Z6, 96'
ex: Civic Ej9- D14A4, 97'