Acum, ca sunt posesor de Honda, am zis sa ii fac masinii si un topic de prezentare.
E un Civic Type S Sport FN4 din 2011 care a facut pana acum 41k km. Masina e OK, cu mici imperfectiuni la exterior, insa cu un interior perfect. Totul stock pe ea deocamdata, mai putin unitatea de redare 2DIN.
So far, so good - sta super pe drum, imi place directia rapida, dar mi se pare cam lenesa - nu ar fi stricat un 1.8 in locul 1.4-ului de 100CP de pe ea.
Mai am in plan in perioada urmatoare:
1. Schimbare stop stanga (e crapat si aburit in interior)
2. Schimbare ornament aripa fata-dreapta (proprietarul anterior a lovit un caine si s-a dus naibii ornamentul)
3. Activare DRL (apropo - se poate face chestia asta din soft?)
4. Supercharger (merita investitia? )
Tare mi-ar placea sa aflu mai multe despre masina + motorizare - spre deosebire de BMW, mi se pare mult mai dificil sa gasesc info relevante pentru Honda, for some reason.
cand m-am apucat de citit ma tot intrebam ce-o fi ala FN4 ) nu stiu ce-a fost in mintea lor sa puna un 1.4 si sa-i mai zica si type-s
superghargerul pe 1.4 e o gluma buna, dar la ce supercharger te-ai gandit?
gluma gluma, dar masinuta e frumoasa , sa ai noroc de ea.
Surely, cu ceva compresor cu racire pasiva care face un 0.4-0.5 bar mai pot sa scot vreo 30-40CP in plus si ceva extra cuplu - ceea ce ar fi un jump de 30-40% in putere pentru mine )
Am vazut ca sunt mai multe kit-uri pe net pt supercharger, dar deocamdata testez incetut apele.
Btw - stii daca pot sa activez luminile de zi (DRL) din soft? In bord am indicator de DRL pe langa cele de faza lunga / scurta. Ma gandesc ca ar functiona faza lunga la 30-40% din intensitate, nu? Stiu ca pentru pietele Nordice e obligatoriu si de asta ma gandesc ca poate se poate activa si la a mea.
Also, exista un soft dedicat Honda cu care poti sa te joci cu masina prin OBD II (e.g. la BMW au INPA, BMW Scanner, etc.; la VW au VCDS.....)?
nu stiu unde ai vazut tu kituri de supercharger pt FN. singurul FN/FK 1.8 cu supercharger din cate stiu eu e al meu
eu am luat kitul pt US si l-am implementat pe hachback si ste doar pt R18a si K20, nu pt motoarele de 1.4
pt 30-40 cai faci swap de R18a2 ca sunt destule deja la dezmembrat.
treaba cu DRL nu m-a pasionat, cand plec pun pozitiile sau pun lumina de drum in f de conditii sau de drumul pe care circul. nu vreau sa devin o leguma careia sa i se aprinda toate automat
nu prea ai soft care sa lucreze cu motorul tau. de ex pt motoarele de 1.8 pt a folosi hondata a trebuit sa pun ecu de stat, dar intrbarea e: ce vrei sa faci cu softul, te rpicepi la mapari?
Voiam un soft prin care sa pot accesa functii 'ascunse' ale masinii, care tin de confort: DRL, blocarea usilor la plecarea de pe loc, aprinderea farurilor la deblocare (i.e. leaving home), etc.
Mapari, eu? No senor - am avut tentative la BMW, in sensul ca am deschis log-ul de la ECU si era plin de cod hexadecimal. Evident ca am ramas interzis.
Deci, DRL - poate-se sau nu poate-se? Care e verdictul? Le dau un telefon celor de la stealership?
Btw, ca fapt divers: Sun la Asko si la Carpati in Bucuresti sa ii intreb de ornamentul ala nenorocit pentru aripa dreapta-fata: Cu tot cu montaj: ca. 550 RON. Ha. Ha. Ha.
Mda - stiu. Am patit-o cu oglinda din stanga care a refuzat sa mai revina la pozitia initiala dupa rabatare. Am fortat-o putin fata-spate dupa care a revenit la pozitia normala in cele din urma.
M-am informat despre problema si am crezut ca e SOD-ul, asa ca am luat 2 varistori din aia cu 1.9 RON bucata si cand am desfacut oglinda, ce sa vezi, nu avea varistor pe SOD. Asa ca i-am administrat niste doze zdravene de WD 40 direct in motor, ca deh, WD 40 e "leacu' la toate bubele" si acum se rabateaza cum trebuie, dar agata de doua ori pe drum si horcaie nasol.
Ergo, 2 intrebari:
1. Poate sa fie SOD-ul de vina pentru agatarile alea / pentru refuzul oglinzii de a se misca?
2. Daca e motorul cu buba, pot sa il schimb doar pe el? Se strica des?
ce reprezinta abrevierea, nu stiu. o buba stiu ca e releul care e parca fix in oglinda. mie a inceput sa se rabateze din ce in ce mai lent si incomplet, cica aia e manifestarea. acum o schimb pe asigurarea idiotului care a venit peste mine.
bai, asa au zis aia de la honda. rabatarea a inceput sa fie din ce in ce mai lenta iar distanta de deplasare mai scurta, treptat, in timp, ca si cand ar avea alimentare insuficienta. daca o ajutam cu mana, mergea complet si in viteza corecta.
stiu ce face releu, eu am spus doar ce au zis aia de la service. o sa aprofundez cand o sa pun oglinda noua. o sa testez pe cea veche sa vad care e problema.
Incercand sa repar releul (@LIVIU_CTS: numit si SOD = Shut Off Device ), am descoperit ca nu are varistor vizibil deasupra. Drept urmare, preupun ca e ingropat pe undeva prin releu respectivul varistor pe care trebuie sa il inlocuiesc. Are sens sa incerc sa repar releul in conditiile astea? Daca nu dau de varistor?
Am intrebat la Honda Carpati si un releu nou e vreo 200 RON cu tot cu TVA.