This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Imbunatatirea raportului de bracare



 
#1

Vin cu o problema des intalnita la generatiile noastre (EJ/EK) cele cu servo si anume feedbackul volanului si raportul de bracare (steering ratio) care pentru multi lasa de dorit.
Daca in privinta feedbackului o mai poti fenta cu o pompa servo mai putin permisiva ( EK9 , DC2) si strangand "jocul" de la caseta in privinta raportului nu prea poti face . Caseta de pe EK9 nu o pot punte din cauza convesiei RHD to LHD ... Prin cautarile mele am gasit ca se poate pune pinionul de pe caseta DC2 in caseta de pe EK/EJ dar raportul "pare" asemanator si in plus beneficiezi de un plus de rotatie lock to lock.
Pinionul ce "imbunatateste" raportul de bracare care se gaseste la diversi vanzatori nu este decat un pinion de ITR.

Casetele EK9/DC2 sunt asemanatoare desi ce de ek9 este mai mica un pic diferenta in comportament si feedback facand-o sasiul masini.

Eu cred ca majoritatea masinilor au avut raportul de bracare a rotilor in functie de putere , comportamentul suspensiei/sasiului si tendinta masini subvitatoare/supraviratoare. Asa ca raportul este destul de bine calculat pentru fiecare generatie in parte.

Ce putem face pentru imbunatatirea lor? fara interventie directa asupra casetei ( inlocuita sau schimbat componente) un setup al suspensie/articulatie bun si mici imbunatatiri ce povesteam mai sus asta este parerea mea . Multi vad ca isi fac schimb direct cu cea de pe MR2 sau cei cu Eg cea de DC2

Idei?



Add Thank You Reply



 
#2

E greu sa imbunatatesti feedback-ul in volan fara interventie la "piesa" de care este legat. Automat ca o suspensie bine setata iti va da un feedback mai bun, la fel si un set de gume bune dar daca vrei sa modifici raza de bracaj atunci va trebui sa schimbi pinionul din caseta.

Nu ai gasit nimic after market? Cred ca cei de la MFactory au...
Honda nu arde uleiul, il foloseste.



Add Thank You Reply



 
#3

Treaba cu feedbackul am spus mai sus cum o poti imbunatati iar pentru cei ce merg la track cel mai bune este fara servo ... da cel mai bun feedback. La raportul/raza de bracaj momentan nu am gasit decat varianta cu pinonul de DC2 ... Mfactory vinde cam acelasi produs si aici ma refer ca raportul final este acelasi ca acelui de DC2 pus in caseta de Ek.
De exemplu mi-ar fi placut sa am caseta de DC5 ... cea de pe FN2 se pare ca este una de Jazz cu pinionul schimbat




Add Thank You Reply



 
#4

Vezi ca FN/FK-ul au casete electrice daca nu ma insel (n-am studiat prea tare problema). In orice caz sunt mai predispuse la probleme decat cele din generatiile mai vechi. Dupa cum am discutat si duminica seara (poate discutam si duminica asta, btw) si eu sunt interesat de modificari la caseta EG-ului. Are vreo 4 ture lock to lock si nu-mi convine delock. Daca ar scadea la 2.5 ture, cum ai tu, ar fi superb.

Zici la ca mine merge un transplant de la o caseta de Integra? Ca ar fi costuri foarte mici, iar beneficii foarte mari.



Add Thank You Reply



 
#5

Ai putea sa cauti o caseta de ITR DC2 EUDM dar cred ca sunt slabe sanse sa gasesti una.
Honda nu arde uleiul, il foloseste.



Add Thank You Reply



 
#6

Pai exact la asta ma gandeam si eu cand am zis "transplant de la o caseta" si nu "transplant de caseta" Icon_sad
UKDM sau JDM se gasesc cu siguranta, dar EUDM... hmmm... oare USDM?
Vali, any thoughts?



Add Thank You Reply



 
#7

nu stiu daca pinioul este interschimbabil indiferent de amplasarea volanului
la Eg stiu ca este mult mai usor ... o sa caut sa vad daca pinioul si tija ( aka rak) poate fi folosite pentru LHD. Yula tu ce parere ai? ne poti ajuta cu o intrebare pe forumul ITR
LE: nu sunt 2.5 cum credeam ci 3 ture si ceva... iar dupa manual ar fi 3,4 LTL... dar asta nu e importanta .. ci steering ratio ... aici face diferenta la ce te gandeai tu.
Mai jos sunt cum arata in realitate ... cel de sus este de ITR iar cel de jos de EK
   
   



Add Thank You Reply



 
#8

3,4 tot e mai bine decat 4 si ceva. Cu steering ratio te mai obisnuiesti. Cel putin la FK raza de bracaj este egalata numai de cea a trenului de mare viteza. E ingrozitor, insa, obisnuit cu ea, dat fiind faptul ca directia e chirurgicala, o "pui" fix acolo unde vrei cu usurinta, fara sa iei mainile de pe volan.

Ma refer la cazul in care alergi pe viraje. In oras intr-adevar e neplacut sa faci 2 manevre ca sa intri in parcare. Pe viraje insa, exceptand acele de par, e pur si simplu extraordinara directia. Deci, cu alte cuvinte, nu ma intereseaza sa modific raza de bracaj, ci sa raman cu aceeasi raza, dar sa trag mai putin de volan stanga-dreapta pentru acelasi rezultat.



Add Thank You Reply



 
#9

hai sa o luam incet ... am pus mai jos tot ce am strans din info numai pentru servo , se pare ca cele non servo au valori mult mai mari si nu are rost. Ideea este asa .. cu cat scade steering ratio volanul devine mult mai greu de manevrat de aceea au trecut de la hidraulic la electric ... S-ar parea ca exista un kit de la quaife rack si pinion ce imbunatateste raportul dar ajunge la valoarea celui de ITR asa ca mai bine unul de la dezmembrari. Pentru mine sincer este ok directia doar ca nu am destul feedback si prin asta o sa compensez cu pompa de ek9 si sa mai strang putin reglajul.Si asta spun prin prisma celor cateva coborari care le-am facut anul trecut.
Undeva in zona 15:1-16:1 cred ca este suficient pentru noi. Am mentionat si atunci ca prefer sa am directie mai ok decat sa ajustez mereu traiectoria masinii Icon_smile. Dar asta te pune sa iti faci setupul la suspensie in functie de ce iti doresti .. si aici implicit directia va fi afectata bine sau rau.

Steering ratio...............LTL
EG 17:1........................4
EK 16:1.......................3.35 (3.6 us spec)
ITR 15........................2.9 ( sau 3.2 )
EK9 ??
EP3 ??........................2.84( 02-03) si 2.68 (04+)
DC5 15.1:1..................2.64
FN2 12:1.....................2.29
S2K 13.8
NSX 18.6



Add Thank You Reply



 
#10

Ok, incet o luam, dar nu pot sa nu ma extaziez vazand acel 2.29 Happy
Mie-mi place de mor directia de pe FK/FN, dupa cum spuneam.

Acestea fiind spuse, si eu sunt de acord cu ideea unei casete de ITR de la dezmembrari, insa marea majoritate sunt RHD si vreau sa fiu sigur ca se potrivesc toate cele. That's the idea. Sunt sigur ca Yula ne poate ajuta cu piesele din UK, deci n-ar fi problema de adus, insa intrebarea de 1000 de puncte: merge?

-- later edit --
Eu cred ca mai am caseta mecanica de la EG, care se comporta foarte frumos la drum, insa tot mare era LTL-ul. Daca ma decid sa schimb destinatia masinii, as putea s-o pun la loc, insa problema persista, desi feedback-ul va fi cel mai bun imaginabil.



Add Thank You Reply



 
#11

Bah sincer nu stiu multe legat de caseta de directie dar dupa cate se vad din pozele lui Vali ai avea sansa sa schimbi pinionul dar numai cu tot cu bara, asta daca nu cumva unghiul dintilor de pe bara este la fel pe RHD si LHD.
Sincer ma gandesc ca au facut aceleasi pinioane si aceleasi bari dar cu carcasa diferita.
La alte masini care au conversie de pe stanga pe dreapta au o aceeasi caseta de directie si se schimba numai pozitia volanului iar pe partea "goala" se pune un dop.
Am sa intreb pe ITR DC2 dar nu am vazut la nimeni sa isi desfaca casa, numai unul a schimbat pinionul.
Honda nu arde uleiul, il foloseste.



Add Thank You Reply



 
#12

Bun, deci am de intrebat si pe la ASKO, sa vedem ce zice si Marius. Daca merge transplantata caseta de pe ITR pe EG RHD, cred ca internele sunt aceleasi, deci se pot pune si pe EG LHD. Si, in fond, cat poa' sa coste? La ce preturi mi-a aratat Vali acu' 2 saptamani, merita sa fac un experiment.



Add Thank You Reply



 
#13

Pai eu am dat caseta de directie de pe Si-ul meu cu 30€ parca Icon_smile
Honda nu arde uleiul, il foloseste.



Add Thank You Reply



 
#14

Pai vezi? Acu' m-am uitat mai bine si la steering ratio si parca as merge si pe transplantul pompei... Confused



Add Thank You Reply



 
#15

Apropo de transplantul pompei ... cred ca o sa ma razgandesc si eu in legatura cu ea si o sa adopt pe cea de pe MR2 sau similara .. pompa servo electro-hidraulica ... si de ce explic mai jos dar punctul principal este castigul atat din punctul de vedere al feedbackului cat si al puterii ( nu este parazit ca ce antrenata de motor Icon_wink)

Momentan nu pot spune cat de fiabila este caseta electrica de pe FN/FK dar stiu de la generatia trecuta (EP3) cate probleme are , probleme care generatiile vechi nu s-au confruntat.
NSX ul a fost prima masina careia i s-a implementat sistemul EPS ( electric power steering) si avantaje sunt urmatoarele :
1 este mult mai usoara si compacta
2. nu este parazitica ( nu necesita sa imprumute puterea motorului pentru a fi actionata) isi asigura curentul in functie de cerere
3 mai usor de instalat ( nu necesita conducte) si putand fi reglata asistare din partea ei pentru un feedback mai bun.
       
Nu pot spune nu este ok dar din punctul meu de vedere EPS este la fel ca drive by wire. ... mincinos... fake feedback.
Am sa pun un How to cu conversia la pompa electro-hidraulica. Icon_wink
----- later edit -----
How to aici

Pana atunci :
Sistemul de mai jos este implementat NSX acum ceva timp si se pare ca generatiile noi au adoptat acelasi sistem ... acum nu stiu cat de benefic este pentru oameni care conduc mai sportiv cu gapul acela standard. Am dat peste acelasi sistem pe corsa si clio si nu am fost impresionat deloc ... trebuie sa iti adaptezi stilul de condus mult prea mult la masina ... Dar pentru entuziasti ...
   
Am sa mai caut info.



Add Thank You Reply


Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


  Theme © 2014 iAndrew  
Powered By MyBB, © 2002-2017 MyBB Group.  
HondaTalk.ro © 2010-2017 - All Rights Reserved.